یک طرفدار اولین تریلر (بازی جی تی آی GTA VI) را در Grand Theft Auto V بازسازی کرد، که پیشرفت عظیم Rockstar Games را در زمینه گرافیک برجسته میکند. کارشناسان Digital Foundry به تحلیل پیشرفتهای فنی می پردازند که در تریلر قابل مشاهده است.
به گزارش کریتیکلنز، تریلر اول GTA VI قبلاً چند رکورد را شکسته است، Rockstar Games در عرض 34 ساعت بیش از 100 میلیون بازدید را به دست آورده است. اکنون این ویدئو 90 ثانیه ای بیش از 140 میلیون بار دیده شده است.
یوتیوبری به نام GTA Belgium اکنون تریلر را در GTA V تا آنجا که ممکن است بازسازی کرده است تا امکان مقایسه مستقیم گرافیک بین دو بازی را فراهم کند. اگرچه بسیاری از صحنهها مجبور بودند به شدت بداهه پردازی شوند زیرا برخی از محتوای موجود در تریلر، مانند تمساحها، در GTA V وجود ندارد، اما مقایسه نشان دهنده پیشرفت واضح در زمینه نورپردازی، کیفیت بافت و انیمیشنها است.
کارشناسان گرافیک Digital Foundry قبلاً تریلر را تجزیه و تحلیل کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که حداقل اکثر مواد نشان داده شده میتوانستند به راحتی در Xbox Series X و PlayStation 5 رندر شود.
زیرا تصاویر Rockstar Games به وضوح در وضوح 4K نیتیو رندر نشده اند، بلکه رزولوشن آنها 1440p است، همانطور که علائم مربوط به Anti-Aliasing نشان میدهد.
با قضاوت بر اساس تریلر، Rockstar Games به دنبال نرخ 30 فریم در ثانیه است و بنابراین در زمینه وضوح یا نرخ فریم آنچنان جاهطلبانه نیست – این مصالحههایی است که ممکن است برای فراهم آوردن این گرافیک در کنسولها لازم باشد.
جدا از این، Rockstar Games از آخرین فناوریها، از جمله ریتریسینگ Global Illumination و رفلکشنها، استفاده میکند که این ظاهر کاملاً واقعی را امکان پذیر میکند. البته در تریلر منتشر شده در هنگام رندر سایهها، بازی از ریتریسینگ استفاده نمیکند.
تحلیل گرافیکی تریلر GTA VI
در عصر حاضر، جایی که توسعهدهندگان اهمیت بیشتری به پیکسلهای آپاسکیل شده میدهند، گیمرها اغلب از خود میپرسند که چرا اینطور است؟ ما تقریباً مطمئن هستیم که Grand Theft Auto 6 نیز عنوانی خواهد بود که حتی با پیکسلهای آپاسکیل شده ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و نهایت عملکرد آن روی کنسولهای نسل حاضر به این شکل است.
در عین حال، Rockstar Games می تواند کیفیت بصری بازی را به استفاده از فناوریهای مختلف مثل رهگیری پرتو افزایش دهد.
شواهد بسیار قوی وجود دارد که GTA 6 از دو ویژگی پیشرفته ریتریسینگ استفاده میکند: روشنایی جهانی و بازتابها (اگرچه نشانههایی از یک راه حل هیبریدی برای مورد دوم نیز وجود دارد).
ریتریسینگ Global Illumination برای تخمین دقیقتر انعکاس نور در یک محیط خاص استفاده میشود، که به ویژه در اتاقهایی با نور شدید بیرونی که وارد اتاق می شوند قابل توجه است. خواه این یک راه حل روشنایی فضای صفحه جهانی مبتنی بر نرم افزار باشد (همانطور که در به روزرسانی مربوط به Xbox Series X عنوان Gears 5 دیده میشود) یا یک RTGI کاملاً شتاب دهنده سخت افزاری، تفاوت در Grand Theft Auto 6 واضح است.
کاراکترها و اشیا در هر صحنه به طور کامل قرار دارند، برخلاف جلوههای درخشنده یا شناور که معمولاً با راهحلهای نرم افزاری در تصاویر قرار میگیرند. البته احتمال این وجود دارد که Rockstar از ترکیبی هیبریدی از راه حلهای نرم افزاری و سخت افزاری شتاب یافته استفاده کند، اما در نهایت مدل نورپردازی عالی به نظر می رسد.
عجیب اینجاست که Digital Foundry تأکید میکند جالبترین مورد در تریلر، مو است:
آنچه در مورد رندر کاراکتر – از جمله مو – در این تریلر GTA 6 غیرمعمول است این است که به تمام شخصیتها، از جمله NPCها اعمال می شود. عکسهای جمعیت به نظر می رسد از همان فناوری استفاده می کنند و این گسترش همراه با بیت Artifacts نشان می دهد که Rockstar North از فناوری Insomniac استفاده نمیکند. با این حال، به نظر می رسد فناوری برای تمام مدلهای موی مورد نیاز کار کند، در حالی که فناوری رندر کلی کاراکتر/NPC قادر به تحویل شخصیتهای بسیار دقیق از هر شکل، اندازه یا قومیت است.
با توجه به همه این جزئیات، می توانیم احتمالاً بگوییم که Rockstar Games قصد دارد به بازیکنان یک تجربه کاملاً جدید ارائه دهد که هدف آن نشان دادن “جهش نسل” است که Digital Foundry به آن اشاره میکند. البته، اصل چیزی برای چیزی نیز در اینجا اعمال می شود – و این می تواند به این معنی باشد که GTA 6 در واقع با حداکثر 30 فریم در ثانیه اجرا می شود. با این حال، این اطلاعات رسمی نیست، بلکه صرفاً حدس و گمانی است که بر اساس تحلیل یک ماده انجام شده است.
مقایسه با GTA V
تریلر GTA 6 با استفاده از است GTA V دوباره ساخته شد که نشان می دهد شکاف کیفیت بصری بین دو بازی اصلی این سری چقدر بزرگ خواهد بود.
در حالی که تریلر بازسازی شده که توسط GTA Belgium گردآوری شده است تفاوت کیفیت بصری بین دو بازی را برجسته میکند، همچنین نشان می دهد که پنجمین بازی این سری به طرز شگفت انگیزی در برابر آزمون زمان مقاومت کرده است، که دستاورد بزرگی است، زیرا بازی در ابتدا برای PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر شد.
این تقریباً تضمین شده است که GTA 6 یکی از بهترین بازیهای جهان باز تمام دوران خواهد بود، زیرا ششمین بازی این سری بسیار بهتر از Red Dead Redemption 2 به نظر می رسد. از آنجایی که تریلر شامل فیلمهای در دست ساخت است، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم نسخه نهایی بازی چگونه خواهد بود و چگونه ریتریسینگ جلوههای بصری این سری را بیشتر از قبل خواهد کرد. به روزرسانی GTA V نسل کنونی برای اولین بار ریتریسینگ را به این سری معرفی کرد، اما به نظر می رسد که ورودی بعدی این سری از سیستم نورپردازی کاملاً متفاوتی برای روشنایی جهانی و انعکاس استفاده کند.
استفاده پیشرفته ریتریسینگ در تریلر GTA VI
تحلیل جدیدی که توسط کارشناسان فناوری در Digital Foundry به اشتراک گذاشته شد، نشان می دهد که نورپردازی رهیابی جهانی و انعکاس ریتریسینگ را می توان به وضوح در صحنههای داخلی با منابع نور خارجی قوی در تریلر رونمایی بازی مشاهده کرد، جایی که نور پرش واقعی به نظر می رسد و در توالی ماشینی که انعکاس آینه بغل جزئیاتی را نشان می دهد که در فضای صفحه وجود ندارد. Rockstar Games همچنین ممکن است از یک راه حل هیبریدی ترکیبی از ریتریسینگ نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کند، همانطور که برخی از این سکانسها در تریلر نشان می دهد.
آنچه Rockstar Games در Grand Theft Auto VI در مقایسه با به روزرسانی نسل کنونی برای GTA V کنار گذاشته است، سایههای ریتریسینگ است که به نظر می رسد در تریلر رونمایی وجود ندارد. نورپردازی رهیابی جهانی و بازتابها ممکن است قابلیتهای ریتریسینگ PlayStation 5 و Xbox Series X را به حداکثر برساند، بنابراین جای تعجب نیست که Rockstar برخی از ویژگیهای ریتریسینگ را کنار بگذارد تا اهداف بصری خود را برای بازی خود محقق کند.
واکنشها به تریلر GTA VI
پس از انتشار تریلر رکوردشکن GTA VI، واکنشهای زیادی از همه نوع سازندگان محتوا و شخصیتها وجود داشته است.
در میان آن سیل، انیماتور سابق Rockstar New England مایک یورک واکنش خود را منتشر کرد به عنوان یک کارمند سابق این استودیو. یورک قبل از ترک Rockstar (که اخیراً روی God of War Ragnarok در آخرین مرحله راه اندازی کار کرده است) به مدت شش سال روی GTA V و Red Dead Redemption 2 کار کرد و از سطح بصری GTA VI بسیار تحت تأثیر قرار گرفت.
او گفت: «این فقط یک شهر بزرگتر نیست. همه چیز در شهر گسترش یافته است. منظورم این است که بیشتر مردم وجود دارد، بیشتر ماشین وجود دارد، بیشتر گیاه وجود دارد، بیشتر حیوانات وجود دارد، هر شخصیت بیشتر مو دارد. هر چیزی دوباره کار شده، توسعه یافته و تقویت شده است. اگر اینجا را در این صحنه کوچک نگاه کنید، آنها حتی ذرات کوچکی را در هوا دارند که شناور هستند. این یک صحنه سینمایی در بازی است. بسیاری از بازیهای شما با سینماتیکها انجام می شود و آنها به یک صحنه می روند و این همه در بازی نیست، این نوع از پیش رندر شده است، اما هر چیزی که در یک بازی GTA می بینید همه در بازی انجام می شود.
همه چیز برای بازی بسیار خوب به نظر می رسد! من واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته ام که آنها گرافیک را برای یک نسخه از این نوع بازی تا چه حد پیشرفت داده اند زیرا بسیاری از اوقات وقتی یک سینمایی را می بینید اینطور نیست. وقتی این بازی را بازی می کنید، واقعاً به این شکل خواهد بود، دقیقاً همین خواهد بود. فوق العاده خواهد بود. من نمی توانم صبر کنم، زیرا هنرمندان آنجا واقعاً می دانند که چگونه کنسولها و سخت افزار را با سطح جزئیات (LODs) خود به حداکثر برسانند. مانند، این فقط یک شخصیت معمولی در بازی است، یک NPC یا هر چیز دیگری، اما ببینید که آنها چقدر واقعی به نظر می رسند. در حال حاضر، معمولاً NPCهای عجیب و غریب و کسی که فقط به طور تصادفی در بازی پخش می شود که یک شخصیت اصلی نیست، به این خوبی به نظر نمی رسد و این به این دلیل است که آنها در حال حاضر در حال فشار دادن حداکثر این سخت افزار جدید برای PlayStation 5 هستند.»
مایک یورک تنها کسی نبود که از تریلر تحت تأثیر قرار گرفت. حتی Neil Druckmann، رئیس مشترک Naughty Dog آن را فک برانداز نامید و گفت “بسیار آشنا برای کسی که در میامی بزرگ شده است”.
از زمانی که Rockstar تریلر Grand Theft Auto 6 را منتشر کرد، طرفداران این مجموعه در مورد اینکه آیا فیلمهای خیرهکنندهای که دیدهایم واقعی هستند یا فقط CGI است بحث کردهاند.
تریلرهای قبلی Rockstar همیشه در بازی ضبط شده بودند و GTA 6 نیز همینطور به نظر میرسید، اما برخی استدلال کردند که بازی خیلی خوب به نظر میرسد، بنابراین فیلمهای ضبط شده ممکن است نماینده بازی واقعی نباشند.
با این حال، کارشناسان فناوری از Digital Foundry ویدیو را تجزیه و تحلیل کردهاند و نتیجه گرفتهاند که تریلر واقعاً در زمان واقعی با رزولوشن 1440p ضبط شده است.
Alexander Battaglia از Digital Foundry فاش میکند که 80 درصد از تریلر را میتوان به راحتی در کنسولهای نسل فعلی به شکل ریلتایم انجام داد.
آنها یکی از صحنههای تریلر را که موهای شخصیتها را نشان میدهد و نحوه «شکستن» کیفیت تصویر، نشان دادن لبههای تیز هنگام حرکت شخصیتها مانند خانم در 0:37 تریلر، برجسته کردند.
لبههای تیز و این نواقص به ندرت در فیلمهای CGI یافت میشوند، بنابراین اگر شک داشتید که تریلر GTA 6 به صورت ریلتایم انجام شده است، این تنها چیزی است که آن را اثبات میدهد. Digital Foundry همچنین چندین صحنه دیگر را ذکر کرد که Aliasing را روی کابلها، سیمها و سایر اشیا موجود در فیلم نشان میدهد.
علاوه بر این، Digital Foundry تعداد پیکسلهای تریلر را محاسبه کرد و دریافتند که فیلم در 4K ضبط نشده است. وضوح نزدیک به 1440p است، که تا حدی انتظار میرود، زیرا 4K احتمالاً برای سختافزار کنسول بیش از حد تقاضا خواهد بود. Battagliaگفت “[تریلر] آن ظاهر 4K خالص را در هر پیکسل ندارد، به نظر میرسد که نیتیو 4K نیست”.
انتظار برای GTA VI
تریلر GTA VI چیزی بود که میلیونها انسان در سراسر کره خاکی انتظار انتشار آن را داشتند و با عرضه آن، میلیونها انسان توانستند برای لحظاتی لذت GTA VI را بچشند. زمان بسیاری از عرضه نسخه قبلی این فرانچایز میگذرد و خالی از لطف نیست که بگوییم راکستار طی این سالها تلاش خود را کرده تا بهترین چیز ممکن را به بازیکنان و طرفداران خود ارائه دهد. حالا فقط انتظار تا ۲۰۲۵ مانده تا بتوانیم GTA VI را تجربه کنیم و از جدیدترین نسخه یکی از محبوبترین فرانچایزهای دنیا، لذت ببریم.