ظاهراً بازی Dragon Age: The Veilguard عملکرد خوبی را از خود بهجا گذاشته است. این عنوان رکورد تعداد پلیرهای همزمان استودیوی BioWare و بازی تکنفره پولی EA را زده و توانسته در سوم نوامبر به 89418 پلیر همزمان دست پیدا کند.
با این وجود، فعلاً برنامهای برای ساخت بستهالحاقی داستانی وجود ندارد. این خبر از رسانه Rolling Stone و با مصاحبه با کارگردان خلاق Dragon Age: The Veilguard، یعنی جان اپلر (Jonh Epler) میآید و دلیل آن نیز ساده است. اینروزه استودیوی BioWare تیم بزرگی نیست و هماکنون روی بازی بعدی Mass Effect متمرکز است؛ عنوانی که مدیر تولید آن، مایک گمبل (Mike Gamble) تایید کرده آرت فوتورئالیسم و لحن بزرگسالانه را ادامه خواهد داد.
البته که این مصاحبه در زمان عرضه بازی انجام شد. اگر Dragon Age: The Veilguard از تخمین فروش EA عبور کند، ممکن است که برنامهای برای عرضه بستهالحاقی وجود داشته باشد. همچنین، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل EA به سرمایهگذاران گفته بود که اثر موردبحث پتانسیل فروش بالا را دارد. اما از نظر داستانی، Veilguard بهطورخوبی پرونده را میبندد؛ برخلاف نسخه Inquisition که بهشدت به DLCها نیاز داشت تا داستان را به یک جمعبندی مناسب برساند.
در مصاحبه Rolling Stone، جان اپلر به بازخورد دریافتشده BioWare از طرفداران پرداخت تا Dragon Age: The Veilguard را به بازی بهتری تبدیل کنند. از Mass Effect Andromeda، این استودیو درس گرفت که پولیش کافی نیست و طراحی جهانباز وجود ندارد:
واقعاً فکر میکنم Andromeda بازی بهتری نسبت به بازخوردی که دریافت کرد بود، اما از طرف دیگر، فکر نمیکنم بازخوردها ناعادلانه بود. در زمان عرضه، مشکلات فنی وجود داشت و چیزهایی که کار نمیکردند.
ما درحال پیشتولید Dragon Age روی نسخههای Dragon Age 4 بودیم و نسخهای داشتیم که بیشتر جهانباز بود. اما باری دیگر، به مشکل یکسانی خوردیم که چگونه گیرا یا از نظر روایی جالبش کنید؟ بازخوردهای Andromeda قطعاً آن را تقویت کرد.
سپس از زمان بازی Anthem، سازندگان دریافتند که تمرکز مولتیپلیری بهجایی نخواهد رسید:
ما استودیویی هستیم که برای توسعه نقشآفرینیهای تکنفره ساخته شدیم. و از آن مهمتر، فکر میکنم بسیاری از افراد اینجا آمدهاند تا نقشآفرینیهای داستانمحور و تکنفره بسازند. بههمینخاطر، در آخر بیشتر منطقی شد تا این بازی را برخلاف یک بازی مولتیپلیر، طوری که هست بسازیم.
ما بخشهایی از طرفداران را از خود راندیم که برای مدتی طولانی همراهمان بودند و هیچکس دیگری را از طریق بخش چندنفره با موفقیت نمیآوردیم. بازخورد Anthem بسیار واضح بود که نیاز داشتیم به آن جنبههایی بازگردیم که خوب انجام میدادیم و مولتیپلیر یک مانع در انجام همان شد.
با این گفتهها، آقای اپلر کاملاً در را بر ساخت بازی مولتیپلیر دیگر در آینده نبست:
ممکن است که داستانی قوی را در یک بازی مولتیپلیر روایت کرد. Final Fantasy XIV کاری عالی را انجام میدهد. مولتیپلیر همچنین برخی پیچیدگیها حول شرایط دنیا معرفی میکند. من تصمیمی بزرگ در دنیای خود میگیرم و دنیا تغییر میکند.
در آخر، اپلر گفت پلیرهای Inquisition احساس میکردند شوخیهای همراه کافی نبود که در Dragon Age: The Veilguard نیز رفع شده است.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.