به گزارش کریتیکلنز و به نقل از گیمینگبولت، گزارشها حاکی از آن است که تلاشهای اخیر اپل برای آوردن بخشی از بازار بازیهای AAA به دستگاههای iOS موفقیتآمیز نبوده است. بر اساس گزارشی که توسط Mobilegamer.biz منتشر شده و برآوردهای Appfigures، عناوین مختلف بازیهای AAA که اخیراً برای دستگاههای iOS عرضه شدهاند، به طور کلی فروش ناامیدکنندهای داشتهاند.
در ماههای اخیر، بازسازی Resident Evil 4، Resident Evil Village، Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage برای آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و دستگاههای آیپد با چیپ M1 یا بالاتر عرضه شدهاند، اما هیچیک از این بازیها فروش قابل قبولی نداشتهاند.
بر اساس گزارش مذکور، بازی Assassin’s Creed Mirage تقریباً ۱۲۳,۰۰۰ بار توسط کاربران iOS دانلود شده است. تمامی این بازیها رایگان برای دانلود هستند و به بازیکنان اجازه میدهند بخشی از بازی را بدون هزینه تجربه کنند و سپس با پرداخت کامل به بازی دسترسی کامل پیدا کنند. بر اساس برآوردها، Assassin’s Creed Mirage تاکنون حدود ۱۳۸,۰۰۰ دلار درآمد در iOS داشته که با قیمت ۴۹.۹۹ دلار، نشان میدهد که این بازی کمتر از ۳,۰۰۰ نسخه در این پلتفرم فروخته است.
بهطور مشابه، Resident Evil 4 حدود ۳۵۷,۰۰۰ بار دانلود و ۲۰۸,۰۰۰ دلار درآمد داشته است. با قیمت ۲۹.۹۹ دلار، نشان میدهد که بازی کمتر از ۷,۰۰۰ نسخه فروخته است. از سوی دیگر، برای بازی Resident Evil Village تخمین زده میشود که کمتر از ۶,۰۰۰ نسخه فروخته باشد، با حدود ۳۷۰,۰۰۰ دانلود و ۹۲,۰۰۰ دلار درآمد. در نهایت، Death Stranding با تخمین ۱۰,۶۰۰ دانلود و ۲۱۲,۰۰۰ دلار درآمد، حتی فروش کمتری داشته است.
به وضوح، اولین موج از بازیهای AAA در دستگاههای iOS نتوانستهاند تأثیری چشمگیر بگذارند. باید دید که این وضعیت چه تأثیری بر عرضههای آینده خواهد داشت.
نظر شما چیست؟ آیا موافق تجربه بازیهای AAA بر روی دستگاهای iOS هستید یا خیر؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.