بازی DOOM: The Dark Ages بزرگ‌ترین بازی این سری است

بازی DOOM: The Dark Ages بزرگ‌ترین بازی این سری است

به گزارش کریتیک‌لنز، از همان ابتدا، id Software اعتماد به‌نفس بالایی نسبت به بازی DOOM: The Dark Ages نشان داد و ادعا کرد که بازیکنان در این بازی جدید دووم مانند یک ابرسلاح در جنگی قرون‌وسطایی علیه نیروهای جهنمی احساس خواهند کرد. این پیش‌درآمد در یک دنیای علمی-تخیلی/فانتزی روایت می‌شود که بزرگ‌ترین دنیای ساخته‌شده در این مجموعه تا به امروز است و شامل مناطق قابل کاوش، سلاح‌های قابل آنلاک و دشمنان قابل تسخیر خواهد بود.

ازآنجاکه این بازی یک پیش‌درآمد برای DOOM 2016 محسوب می‌شود، توسعه‌دهندگان معتقدند که نقطه ورود ایده‌آلی برای تازه‌واردان به این سری خواهد بود. این امر همچنین به دلیل تمرکز بیشتر روی قابلیت‌های دسترس‌پذیری است که به لطف اسلایدرهای جدید، کاربران می‌توانند درجه سختی را به‌دلخواه خود تنظیم کنند. برخی از این تنظیمات شامل میزان آسیب به بازیکن، شدت حملات دشمنان، سرعت پرتابه‌ها، زمان‌بندی دفاع، مدت‌زمان گیج شدن دشمنان، سرعت بازی و میزان منابع است.

هیوگو مارتین توضیح داد که اگر DOOM Eternal 2020 مانند هدایت یک جت جنگنده بود، بازی DOOM: The Dark Ages شما را به یک تانک آهنین تبدیل خواهد کرد. هدف اصلی، ایجاد سیستمی مستحکم‌تر در مبارزات بوده است. اسلِیر هنوز هم سریع است، اما حرکاتش سنگین‌تر و قدرتمندتر شده و تمرکز بیشتری روی قدرت نسبت به حرکات آکروباتیک نسخه قبلی دارد. همچنین، سرعت حرکت به نحوی تغییر کرده که هدف‌گیری از طریق استرفینگ (حرکت به چپ و راست حین شلیک) مجدداً قابل استفاده باشد، مشابه بازی‌های کلاسیک این سری.

البته، ابزارهای جدید متعددی در بازی معرفی شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها Shield Saw است. این ابزار می‌تواند دفاع کند، پرتاب شود، حملات را دفع کند و گلوله‌ها را منحرف سازد. همچنین، برای تأکید بیشتر بر فضای قرون‌وسطایی، سلاح‌های تن‌به‌تن جدیدی اضافه شده‌اند، از جمله زنجیر آهنی، دستکش الکتریکی و گرز میخ‌دار که هرکدام دارای ترکیب‌های حمله و قابلیت ارتقا هستند. و البته، چون هنوز هم با DOOM طرف هستیم، طیف گسترده‌ای از سلاح‌های گرم و انفجاری ویرانگر نیز در بازی وجود خواهد داشت.

سیستم Glory Kill نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده و این بار کاملاً تحت کنترل بازیکن خواهد بود. اما بازی DOOM: The Dark Ages فقط به نبردهای زمینی محدود نمی‌شود؛ زیرا id Software دو وسیله غول‌پیکر را برای بازیکنان در نظر گرفته است:

  • یک ربات جنگی عظیم‌الجثه (Atlan) به اندازه ۳۰ طبقه
  • یک اژدهای مکانیکی (Mechadragon)

هر دوی این وسیله‌ها دارای قابلیت‌های ویژه و نبردهای مخصوص خود خواهند بود، از جمله مبارزه با مینی‌باس‌های منحصر‌به‌فرد.

اما با وجود این تغییرات، توسعه‌دهندگان اعتراف کردند که مبارزات به‌تنهایی ممکن است برای جلب نظر طرفداران بازی‌های تک‌نفره در سال ۲۰۲۵ کافی نباشد. به همین دلیل، بازی دارای محتوای اکتشافی بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی خواهد بود. محیط‌های متنوع و گسترده‌ای طراحی شده‌اند که بازیکنان می‌توانند با کاوش در آن‌ها، پاداش‌های ویژه‌ای دریافت کنند. با اینکه بازی جهان‌باز نیست، اما شامل مناطق مخفی مانند غارهای سری، معادن شبیه سیاه‌چال و بسیاری مکان‌های دیگر خواهد بود که آن را به بزرگ‌ترین محیط قابل بازی در تاریخ DOOM تبدیل می‌کند و حالتی سندباکس به آن می‌بخشد.

در نهایت، تیم توسعه اعلام کرد که روایت داستان دیگر در قالب کدکس‌های متنی ارائه نمی‌شود، بلکه در صحنه‌های سینمایی نمایش داده خواهد شد. هدف آن‌ها، خلق یک تجربه سینمایی اکشن در حد بلاک‌باسترهای تابستانی است که ترکیبی از شخصیت‌های جدید، متحدان قدیمی و دشمنان قدرتمند را ارائه می‌دهد.

بازی DOOM: The Dark Ages در 25 اردیبهشت برای PC، PlayStation 5 و Xbox Series S|X منتشر خواهد شد. همچنین، از روز نخست انتشار، برای مشترکان Game Pass در دسترس خواهد بود. پیش‌فروش بازی هم‌اکنون آغاز شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید