بازی The Witcher 4 بزرگ‌تر و بهتر از عناوین پیشین CDPR خواهد بود

بازی The Witcher 4 بزرگ‌تر و بهتر از عناوین پیشین CDPR خواهد بود

به دنبال خبری مبنی بر ورود رسمی بازی The Witcher 4 به مرحله توسعه فعال، رسانه Eurogamer مقاله‌ای را شامل صحبت‌هایی از سوی توسعه‌دهندگان استودیوی CD Projekt RED را درمورد این پروژه منتشر کرده است.

مدیرعامل استودیو، یعنی میخال نوواکوسکی (Michał Nowakowski) مدعی شد که بازی موردبحث بزرگ‌تر و بهتر از عناوین ساخته‌شده پیشین توسط این استودیوی لهستانی خواهد بود و دلیل چنین چیزی تنها نحوه افزایش جاه‌طلبی آن‌ها است.

او گفت:

باری دیگر بیان می‌کنم، نخواهم گفت که این آسان است، اما فکر می‌کنم ما چیزهای جالبی را در دست داریم و امیدوارم نشان‌دهنده خوبی از فناوری باشند. تنها چیزی که خواهم گفت این است تغییر فناوری برای ما بدان معنا نیست که همیشگی جاه‌طلبی‌مان را تغییر می‌دهد و بازی بعدی‌ای که خواهیم ساخت، کوچک‌تر و بدتر نخواهد بود. پس بهتر، بزرگ‌تر و چشمگیرتر از The Witcher 3 و بهتر از Cyberpunk خواهد بود؛ چراکه برای ما غیرقابل‌قبول است تا این‌گونه عرضه کنیم. نمی‌خواهیم به عقب بازگردیم. حتی اگر مقداری «لحظه حساس» وجود داشته باشد و حتی اگر چیزهای بدی رخ دهد، همچنان فکر می‌کنم که همه‌کار را برای دستیابی حتی بیش‌تر از چیزهایی که در سال‌های گذشته  به‌دست آوردیم انجام خواهیم داد. پس به‌طورکلی، فناوری نباید یک مانع برای ما باشد.

این مقاله همچنین نقل‌قولی از سوی معاون فناوری استودیو، چارلز ترمبلی (Charles Tremblay) را راجع به تصمیم تقریباً عجیب استودیو برای جابه‌جایی از RED Engine به Unreal Engine 5 اپیک گیمز شامل می‌شود که کار خود را با بازی The Witcher 4 آغاز می‌کند. ترمبلی ابتدا بیان کرد که CD Projekt RED بسیار به دستاوردهای خود با RED  Engine و Cyberpunk 2077 افتخار می‌کند. با این وجود، استودیوی مذکور متوجه شد که برای مدیریت چندین پروژه در یک زمان، RED Engine موتوری دشوار است؛ چیزی که باید با UE5 ساده‌تر باشد. همچنین، با استفاده از محبوب‌ترین ابزار ساخت بازی، CDPR می‌تواند افراد بیش‌تری را برای کار روی بازی‌ها بگذارد.

ترمبلی بیان کرد:

ایده این بود که می‌توانیم فناوری را بهبود دهیم، بالاخره می‌توانیم همه افراد فنی در شرکت را به‌جای تمرکز شدید روی یک فناوری‌ای که می‌تواند بسیار سخت با دیگر پروژه‌ها به اشتراک گذاشته شود، روی پروژه‌های مختلف داشته باشیم.

ما می‌توانیم تخصص را به اشتراک بگذاریم، افراد را به اشتراک بگذاریم، دانش را به اشتراک بگذاریم و همچنین می‌خواستیم مطمئن باشیم که این‌بار برخی از فناوری‌ها را به‌درستی توسعه دادیم؛ با تخصص ما، می‌دانیم چگونه با تجربه‌ای که در گذشته داشته‌ایم، کار ها را انجام دهیم و حالا زمانش است تا واقعاً آن را میان گروه‌های مختلف به اشتراک بگذاریم.

جنبه کلیدی دیگر این است که برای The Witcher 4 و دیگر بازی‌های آینده، CDPR به‌وضوح نمی‌خواهد شرایط Cyberpunk 2077 روی کنسول‌ها تکرار شود. به‌همین‌دلیل، آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که همه نسخه‌های بازی به‌‌یک‌اندازه در همه مراحل توسعه خوب اجرا بشود.

این‌که کنسول‌ها مدت زیادی را برای کارکردن می‌برند دیگر قابل‌قبول نیست و بخشی از پروسه ما است. پس ما بررسی‌ها را روی کنسول انجام می‌دهیم تا دقیقاً بدانیم چه وضعیتی روی همه پلتفرم‌ها و پلتفرم‌های ضعیف‌تر داریم؛ تا این‌که «اوه، PC خوب است، می‌توانیم ادامه دهیم». پس ما این رویکرد را کنار گذاشتیم تا دید وسیع‌تری به دیگر پلتفرم‌هایی که می‌خواهیم، داشته باشیم.

ترمبلی همچنین اشاره کرد حتی اگر چنین چیزی باعث کمک به بهینه‌سازی شود، احتمالاً عرضه‌ای فقط برای PC وجود نخواهد داشت.

در آخر، مدیرعامل استودیو، یعنی میخال نوواکوسکی راجع به برنامه بازاریابی The Witcher 4 صحبت کرد. این استودیو به دنبال یک فاز بلند بازاریابی مانند Cyberpunk 2077 نیست، پس هدف این است تا به‌جای دو سال، تقریباً یک سال پیش از عرضه آن بازاریابی را شروع کرد. به‌همین‌خاطر، نوواکوسکی اضافه کرد که چنین چیزی بدان معنا نیست که تریلر یا تیزری تا پیش از آغاز کمپین بازاریابی کامل وجود نخواهد داشت. این به طرفداران امید می‌دهد تا تقریباً سال بعد بتوانند نگاهی به بازی بعدی CDPR داشته باشند.


نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید