اینکه بگوییم بازی تاکتیکی نقشِآفرینی Unicorn Overload جاهطلبانهترین پروژه استودیوی وانیلاویر (Vanillaware) است بیراه نگفتهایم. این بازی شامل محتویات بسیاری میشود که میتوان به وجود بیش از ۶۰ شخصیت قابلبازی، صدها ساعت گیمپلی و دیگر موارد اشاره کرد. با این وجود، بهنظر میرسد که استودیوی سازنده برای پیشبردن ساخت بازی به مشکلات مالی برخورده بود.
با توجه به پست منتشرشده توسط مدیر عامل استودیوی Vanillaware، یعنی جورج کامیتانی (George Kamitani)، بیان شده است که بودجه آنها «باری دیگر» برای توسعه بازی تمام شده بود. احتمالاً این اتفاق بدان معناست که بودجه اختصاصدادهشده شرکت ناشر بازی، اتلس (Atlus)، به استودیوی Vanillaware به اتمام رسیده بود. همچنین، کامیتانی بیان میکند که این استودیو مجبور شد تا از جیب خود برای تمامکردن ساخت بازی مایه بگذارد.
هرچند، طبق گفتههای کامیتانی، آنها قادر بودند تا نهایتاً چشمانداز جاهطلبانهای که توسط کارگردان بازی، یعنی تاکافومی نوما (Takafumi Noma) در سال ۲۰۱۴ ترسیم شده بود را به واقعیت تبدیل کنند؛ که کامیتانی میگوید محصولی نهایی معادل نه یک بازی، بلکه سه بازی است.
به هر حال بهنظر میرسد کاری که Vanillaware با بازی Unicorn Overlord انجام داده نتایج خوبی را به همراه داشته است؛ حداقل در رابطه با نمرات منتقدان. نمره OpenCritic بازی روی عدد ۸۸ قرار دارد، البته باید دید که این عنوان در زمینه فروش خود چگونه عمل خواهد کرد.
بازی Unicorn Overlord روی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سریز ایکس و اس و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt