شرکت NVIDIA قابلیت Smooth Motion را در جواب Fluid Motion Frames معرفی کرد

شرکت NVIDIA قابلیت Smooth Motion را در جواب Fluid Motion Frames معرفی کرد

به گزارش کریتیک‌لنز، شرکت NVIDIA به‌تازگی ویژگی جدیدی را در NVIDIA App معرفی کرده است که تحت عنوان Smooth Motion شناخته می‌شود. این قابلیت به نظر می‌رسد نوعی Frame Generation باشد که گیمرهای PC می‌توانند آن را در تمام بازی‌ها فعال کنند. به عبارت دیگر، عملکرد آن مشابه فناوری Fluid Motion Frames از AMD است.

بر اساس اطلاعات اولیه، به نظر می‌رسد ویژگی Smooth Motion به صورت انحصاری برای کارت‌های گرافیک سری RTX50 ارائه شده است. البته هنوز این قابلیت روی NVIDIA RTX 4090 تست نشده، بنابراین ممکن است در کارت‌های سری RTX30 یا RTX40 نیز در دسترس باشد. اگر شما یکی از این کارت‌ها را دارید، بررسی کنید که آیا این گزینه برای شما فعال است یا خیر و نظر خود را اعلام کنید.

ویژگی Smooth Motion در NVIDIA App دقیقاً زیر تنظیمات DSR قرار دارد و در حال حاضر از بازی‌های DX11 و DX12 پشتیبانی می‌کند.

همانند AFMF از AMD، قابلیت Smooth Motion می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی‌هایی باشد که از DLSS پشتیبانی نمی‌کنند یا فقط شامل DLSS Super Resolution هستند. به عنوان مثال، می‌توانید از این ویژگی در بازی Final Fantasy 7 Rebirth استفاده کنید، زیرا این بازی تنها از DLSS 3 Super Resolution پشتیبانی می‌کند.

نکته جالب اینجاست که شرکت NVIDIA هرگز این ویژگی را در معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX50 اعلام نکرد و بدون هیچ اطلاعیه قبلی آن را منتشر کرده است، که این یک سورپرایز جذاب برای کاربران محسوب می‌شود.

همچنین، ابزار Rivatuner می‌تواند فناوری NVIDIA Reflex را در بازی‌هایی که به‌طور رسمی از آن پشتیبانی نمی‌کنند، فعال کند. بنابراین، دارندگان کارت‌های NVIDIA ممکن است در هنگام استفاده از Smooth Motion، نسبت به کاربران AFMF از AMD، تجربه کنترل پاسخ‌گوتر و روان‌تری داشته باشند. قرار است این هفته Smooth Motion به طور دقیق بررسی شود و یک مقاله‌ی تحلیلی از این قابلیت روز یکشنبه منتشر خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید