استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) تایید کرد که بازی Senua’s Saga: Hellblade II تنها با نرخ فریم 30 روی کنسولهای Xbox Series X و Xbox Series S اجرا خواهد شد.
در مصاحبهای با نشریه آلمانی GamePro، کارگردان جلوههای بصری بازی، مارک اسلیتر تانستیل (Mark Slater-Tunstill) تایید کرد که بازی Senua’s Saga: Hellblade II تنها روی نرخ فریم 30 قابل تجربه خواهد بود و از رزولوشن پویا روی دو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S بهره میبرد. اگرچه این خبر بسیار ناامیدکننده میباشد، اما ظاهراً بهایی بوده که برای گرافیک خیرهکننده بازی داده شده است. با این وجود، اسلیتر تانستیل احساس میکند که نرخ فریم 30 باعث میشود تا تجربه بازی سینماییتر شود. هرچند طبق گفتههای نشریه GamePro، این مشکل چندان بزرگی برای بازی محسوب نمیشود، چراکه Hellblade II گیمپلی آهسته و سنگینی دارد.
در مصاحبهای با IGN، سازندگان راجع به موتور Unreal Engine 5 صحبت کردند و از چگونگی کمک این موتور در مسیر ساخت المانهای روایی تازه، جلوههای ویژه تازه و غیره سخن گفتند. نورپردازی لحظهای بازی باعث شده تا بسیاری از جلوههای ویژه عالی به نظر برسند و همه چیز در یک صحنه بهتر از گذشته باشد. همچنین، رویآوردن به موتور Unreal Engine 5 باعث شده تا رندرهای فیزیکی وسایل، لباسها و دیگر چیزها واقعیتر باشد. جالب است بدانید بازی مورد بحث در زمان عرضه خود از Photo Mode بهره میبرد که میتوانید عکسهای زیبایی را با استفاده از آن به ثبت برسانید.
بازی Senua’s Saga: Hellblade II در تاریخ 1 خرداد (21 مه) برای پلتفرمهای ایکسباکس سریز ایکس، اس و رایانههای شخضی عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که شایعاتی در ماه فوریه سال حاضر میلادی از عرضه این بازی روی کنسول پلیاستیشن 5 به گوش میرسید که بعدتر توسط جز کوردن (Jez Corden) تکذیب شد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا این نرخ فریم باعث سینماییترشدن بازی میشود؟ نظرات خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.
منبع: Wccftech