طبق تجزیه و تحلیلهای صورت گرفته اخیر، نمیتوان انتظار عملکرد دوبرابری از سوی سختافزار PS5 Pro را در زمینه نرخ فریم داشت.
ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter)، الکساندر باتاگلیا (Alexander Battaglia) و جان لیمن (John Linneman) از دیجیتال فاندری (Digital Foundry) در ویدیوی تازه خود راجع به سختافزار فاششده کنسول PS5 Pro نظر دادند و بیان کردند که حتی با وجود این سختافزار شایعه شده، پیشبینی عملکرد این کنسول دشوار است.
برخلاف کنسول پلیاستیشن ۴ پرو، اینبار افزایش دوبرابری در واحدهای کنترل یا CU مشاهده نمیشود؛ پس ممکن است افزایشیافتن سرعت پردازنده یا Clock Speed در عناوینی که GPUمحور هستند، به بالارفتن فریمریت کمکی نکند، بهخصوص با توجه به محدودیتی که CPU پلیاستیشن ۵ پرو روی سختافزار ایجاد میکند و بدون تغییر ماندن VRAM و پهنای باند حافظه نسبت به کنسول پایه آن. لازم به ذکر است که شایعاتی از همکاری دو شرکت سونی (Sony) و AMD بر سر فناوری تازه افزایش مقیاس یا Upscaling به گوش میرسد که احتمالاً هرگونه پیشرفت در عملکرد نسبت به کنسول پایه توسط این فناوری انجام خواهد شد. همچنین، قدرت بیشتر PS5 Pro پرو میتواند منجر به حضور فناوریهایی که پیش از این قادر به حضور در کنسول پایه نبودند شود، مانند Path Tracing.
دیجیتال فاندری، پتنت اخیری که یافت شده است را مورد بررسی قرار داده و سعی کرده تا توضیح دهد چگونه این پتنت عمل میکند. با آنکه کاملاً واضح نیست، اما بهنظر میرسد که این پتنت خبر از پیشرفت رندر چکربورد میدهد که از الگوریتم خاصی استفاده میکند تا تشخیص دهد کدام نقطه از تصویر بیشتر نیاز به Upscaling دارد.
شایعات به عرضه کنسول پلیاستیشن ۵ پرو در اواخر سال جاری میلادی اشاره میکنند. منتظر اطلاعات بیشتر باشید.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظر خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.
منبع: Wcctech