به گزارش کریتیکلنز، بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl، عنوان بلندپروازانه و جهانباز پساآخرالزمانی ساخته استودیو GSC Game World، طبق گفته یکی از مالکین آن، Maksym Krippa، تاکنون هزینههای توسعه خود را بازگردانده و شروع به کسب سود کرده است.
در مصاحبهای با Forbes، Krippa از عملکرد بازی ابراز رضایت کرد و به فروش چشمگیر آن در اولین ماه انتشار اشاره نمود.
با وجود بودجهای که به دلیل زمان طولانی توسعه به دهها میلیون دلار میرسید، این پروژه به طور کامل از منابع داخلی تأمین مالی شد، که در ابتدا نگرانیهایی درباره سودآوری تجاری آن ایجاد کرده بود. Krippa اظهار داشت: ما تاکنون به اندازه کافی فروش داشتهایم تا پروژه را سودآور کنیم. او تلاشهای بیوقفه تیم خود را پیش از عرضه بازی، علیرغم شرایط دشوار در اوکراین، برجسته کرد و گفت که هدف آنها ادای احترام به کشورشان و نمایش قدرت توسعهدهندگان اوکراینی بوده است.
Krippa بازی را نه تنها به عنوان یک نقطه عطف مهم برای استودیو، بلکه برای کل اوکراین توصیف کرد. اگرچه جزئیات بودجه و سرمایهگذاری محرمانه باقی مانده است، موفقیت اولیه STALKER 2 نشاندهنده شور و شوق جهانی پیرامون این عنوان و استقامت خالقان آن است. GSC Game World اعلام کرد که بیش از یک میلیون نسخه از بازی در روز عرضه فروخته شده است که نشان از شروع قوی تجاری آن دارد.
بازی STALKER 2، که با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته شده است، اکنون برای Xbox Series X/S، PC و Game Pass در دسترس است.