جزییات بیشتری از تازهترین نسخه مجموعه محبوب شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، یعنی Assassin’s Creed Shadows منتشر شده است و میتوانیم راجع به بخشها و ویژگیهای مختلف این عنوان اطلاعات کسب کنیم.
شخصیت Yasuke هنگام مخفیکاری و کشتن دشمن صدا ایجاد میکند و پرسروصدا است که امکان دارد دشمن متوجه حضور او شود؛ اگرچه در استفاده از تیروکمان آرام است. مکالمات در بازی با توجه به اینکه با کدام شخصیت بازی میکنید متفاوت است، البته بیشتر تفاوت در واژگان استفاده شده وجود دارد و در منظور صحبت تفاوتی ایجاد نمیکند. علاوه بر این، میتوان از نیروهای شینوبی استخدامشده در مبارزات کمک گرفت. ظاهراً این ویژگی ترکیبی از قابلیتهای Call to Arms در نسخهی Odyssey و Jomsvikings در نسخهی Valhalla است.
هر دو شخصیت Naoe و Yasuke توانایی انجام حملات سنگینی که زره را حذف میکند دارند اما تنها Yasuke توانایی افزایش قدرت در هر ضربه را دارد. دشمنان نیز میتوانند به نوع حملات سنگین بازیکن واکنش نشان دهند و او را از آن خارج کنند. همانطور که احتمالاً میتوانستیم انتظارش را داشته باشیم و چیز تعجبآوری نیست، فقط Yasuke توانایی حمل اقلام سنگین در دنیای بازی را دارد. از سوی دیگر شخصیت Naoe که بیشتر روی مخفیکاری متمرکز است، میتواند با صدای زنگوله دشمن را جذب کند.
دشمنان نگهبان ممکن است بهدلیل ایستادن زیاد در زیر آفتاب خسته شوند و ردکردن آنها بهصورت مخفیانه در این مواقع راحتتر خواهد بود. صدای پای بازیکن نیز در هنگام باران کمتر قابلتشخیص است. همچنین، باران و برف بهصورت کامل در بازی شبیهسازی شده؛ یعنی در هر نقطه از دنیای بازی با توجه به فصل کنونی احتمال بارش برف و باران وجود دارد.
شکستن در محیط بازی بسیار واقعگرایانهتر شده است و تاثیرات و جلوههای آب و هوایی بسیار بهتر شدهاند؛ برای مثال وزش باد میان درختان بسیار طبیعیتر جلوه میکند.
لازم به ذکر است که پیشتر خبری منتشر شد که بیان میکرد بازی Assassin’s Creed Shadows از انیمیشن استفادهنشده Assassin’s Creed 3 استفاده میکند
در آخر بازی Assassin’s Creed Shadows برای کنسول PS5 Pro بهینه شده است و میتوان انتظار رزولوشن، تکستچرهای باکیفیتتر و نرخ فریم بالاتر را داشت. همچنین، تکنولوژیهای استفاده شده در این بازی در عناوین آیندهی سری استفاده خواهد شد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.