اگر منتظر تجربهای متفاوت از دنیای «جنگ ستارگان» هستید، هماکنون فرصت دارید دوازده دقیقه از گیمپلی بازی Star Wars: Galactic Racer را تماشا کنید؛ اثری که قصد دارد مسابقات سرعت را با حالوهوای کهکشان جنگ ستارگان ترکیب کند.
زمان زیادی تا انتشار بازی مذکور نمانده و هماکنون این گیمپلی جزئیات بیشتری از مسابقات، وسایل نقلیه و غیره را به نمایش میگذارد. اگر از طرفداران این دنیا یا بهطور کلی عناوین مسابقهای هستید، این نمایش تازه میتواند نگاه کاملتری به ویژگیهای اصلی را در اختیار شما قرار دهد.
گیمپلی مفصلی از Star Wars: Galactic Racer منتشر شد
به گزارش کریتیکلنز و به نقل از DSOGaming، رسانه VGC ویدیویی را به اشتراک گذاشته که دوازده دقیقه از گیمپلی بازی Star Wars: Galactic Racer را نشان میدهد. بنابراین اگر از طرفداران بزرگ مجموعه «جنگ ستارگان» هستید، باید نگاهی بر این گیمپلی بیندازید.
بازی Star Wars: Galactic Racer یک بازآفرینی از مسابقات پرهیجان است که در «Outer Rim» جهان جریان دارد. بازیکنان میتوانند در جریان رقابتها دیگر رقبیان را با کوبیدن، منحرفکردن و از دور خارج کردن آنها برای رسیدن به خط پایان تلاش کنند. این مسابقات با وسایل نقلیه مختلفی از جمله «لنداسپیدرها»، «اسپیدربایکها»، «اسکیم اسپیدرها» و «پادریسرها» برگزار میشوند.
بازیکنان قادر خواهند بود تا به کلاسهای مختلفی از وسایل نقلیه ضدگرانش (Repulsocraft) دسترسی داشته باشند که هر کدام از نظر فیزیک، کنترل و سبک رانندگی ویژگیهای بیهمتایی دارند. همچنین امکان شخصیسازی وسیله نقلیه نیز فراهم شده تا علاوه بر نمایش سلیقه بازیکن، برتری رقابتی بیشتری در مسابقات ایجاد کند. همچنین، این بازی شامل یک کمپین داستانی میشود و میتوانید مسابقات PvP چندنفره هم ائنجام دهید.
لازم به ذکر است این اثر از فناوری «دنوو» (Denuvo) بهره میبرد. اگرچه پیشتر تصور نمیشد «سیکرت مود» (Secret Mode) دنوو را به بازی اضافه کند، اما سپس با دیدن صفحه استیم بازی مشخص شد. البته که این کار درستی است و ناشران در قبال محصولاتشان محتاط هستند، اما اخیرا HYPERVISOR توانسته تقریباً یک روز پس از انتشار، عناوین را کرک کند. بنابراین، هر محصولی که از دنوو استفاده کند، در امان نخواهد بود.
لازم به ذکر است که بسیاری از ناشران پس از گذشت مدتی، قفل دنوو را برمیدارند. برای مثال، «کپکام» (Capcom) این قفل را از بازیهایی مثل Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin ،Monster Hunter Rise ،Onimusha 2: Samura’s Destiny و Resident Evil Village برداشته است. همچنین، بازسازیهای Resident Evil 2 و Resident Evil 3 دیگر از دنوو استفاده نمیکنند. از سوی دیگر، کپکام قفل Resident Evil 4 Remake را هم برداشت. بنابراین، مشخص نیست سیکرت مود این کار را چه زمانی انجام خواهد داد.
توسعه بازی
سازنده Star Wars: Galactic Racer، یعنی «فیوز گیمز» (Fuse Games) که در انگلستان قرار دارد، تقریباً از سه سال پیش که تأسیس شد مشغول تسوعه این اثر بوده است. فیوز گمز، توسط توسعهدهندگان ارشد «کرایتریون گیمز» (Criterion Games) تشکیل شده که آثاری نظیر Need for Speed و Burnout را در کارنامه خود دارند. «مت وبستر»، بنیانگذار فیوز گیمز پیش از این نیز در دوران حضورش در کرایتریون روی بازیهای مختلف Star Wars کار کرده بود. از جمله میتوان به همکاری او با استودیوی «دایس» (DICE) در توسعه Star Wars Battlefront و Star Wars Battlefront II اشاره کرد.
فیوز گیمز تا سال جاری میلادی حدود 75 توسعهدهنده در اختیار دارد. به گفته وبستر، «لوکاسفیلم گیمز» (Lucasfilm Games) از همان ابتدای پروژه در تصمیمگیریهای خلاقانه و روند توسعه بازی نقش فعالی داشته است. در مجموع حدود 150 نفر در فرآیند ساخت Star Wars: Galactic Racer مشارکت دارند.
بازی مورد بحث در رویداد The Game Awards 2025 برای نخستینبار معرفی شد. این اثر، چهارمین Star Wars مسابقهای است به شمار میرود. سیکرت مود بازی Star Wars: Galactic Racer را در تاریخ 14 مهر برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سریز ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد کرد.
