شوهی یوشیدا: مدیرعامل PlayStation Studios تیم‌ها را اجبار به توسعه بازی‌های سرویس‌محور نمی‌کند

شوهی یوشیدا: مدیرعامل PlayStation Studios تیم‌ها را اجبار به توسعه بازی‌های سرویس‌محور نمی‌کند

علی‌رغم اعلام تمرکز روی عناوین سرویس‌محور (Live Service)، مدیرعامل PlayStation Studios، یعنی هرمن هالست (Hermen Hulst)، ظاهراً تیم‌های توسعه را مجبور به ساخت آن‌ها نمی‌کند. این گزارش را رسانه Push Square می‌دهد.

شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیرعامل سابق استودیوهای پلی‌استیشن، در صحبت در پادکست +Sacred Symbols، راجع به تمرکز کنونی شرکت روی عناوین سرویس‌محور سخن گفت که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. او بیان کرد تا آن جایی که می‌داند، استودیوهای فرست‌پارتی توسط مدیرعامل حال حاضر، یعنی هرمن هالست، مجبور به ساخت بازی‌های سرویس‌محور نمی‌شوند، اما این برنامه تقریباً استودیوها را وادار به کار روی چنین آثاری کرد. طبق گفته یوشیدا، زمانی که استودیوها می‌بینند شرکت برنامه بزرگی دارد، عمل‌کردن به آن فرصتی را می‌دهد تا پروژه خود را به تأیید برسانند و پشتیبانی شوند.

در کنار بازی‌هایی که بخشی از تمرکز استودیوهای پلی‌استیشن بود، The Last of Us Online وجود داشت. در طی مصاحبه با +Sacred Symbols، شوهی یوشیدا تأیید کرد که این بازی را تجربه کرده و عالی بود. باوجوداین، پس از گفت‌و‌گویی با استودیوی Bungie، ناتی داگ دریافت که نمی‌توانند از یک بازی سرویس‌محور پشتیبانی و هم‌زمان روی Intergalactic: The Heretic Prophet کار کنند، بنابراین، این پروژه را لغو کردند تا تمرکز خود را روی عنوان تک‌نفره خود منعطف کنند.

ایده ساخت The Last of Us Online از سوی Naughty Dog به وجود آمد و واقعاً می‌خواستند تا آن را بسازند. اما Bungie به آن‌ها توضیح داد که چه چیزهایی نیازمند ساخت بازی‌های سرویس‌محور است و Naughty Dog فهمید «اوه، ما نمی‌توانیم آن را انجام دهیم! اگر انجامش دهیم، نمی‌توانیم Intergalactic: The Heretic Prophet را بسازیم.» بنابراین، چنین چیزی، فقدان آینده‌نگری بود.

همان‌طور که تأیید شد، هنوز تمرکز سرویس‌محور پلی‌استیشن نتیجه‌ای را در پی نداشته است. بازی Concord سال گذشته میلادی، یک شکست کامل بود و کمی پس از عرضه خود، از فروشگاه‌ها جمع‌آوری و سرور آن خاموش شد؛ درحالی‌که دیگر پروژه‌های برنامه سونی، یعنی بازی God of War توسط استودیوی Bluepoint و Bend لغو شده‌اند. تنها بازی موفق Helldivers II بود، اما توسط استودیوی Arrowhead ساخته شده و متعلق به پلی‌استیشن نیست.


نظر شما دررابطه‌با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید