پیش‌نمایش اختصاصی بازی No Rest For The Wicked

پیش‌نمایش اختصاصی بازی No Rest For The Wicked

Moon Studios را با سری عناوین محبوب Ori می‌شناسیم که با عرضه اولین نسخه آن در سال 2015، توانست اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، چرا که با داشتن آرت استایلی بسیار زیبا، داستانی جذاب، گیم‌پلی درگیر کننده و موسیقی به شدت گوش‌نواز، تمامی فاکتورهای یک عنوان دلچسب را به ارمغان آورده بودند که برای استودیویی تازه تأسیس و با تعداد کارمندان کم، عملکرد خارق‌العاده‌ای را رقم می‌زد. صد البته که این موفقیت مدیون افراد کهنه‌کار صنعت و اعضایی که برای بخش‌های مختلف استودیو تک به تک گلچین شده بودند، است که عشق و علاقه آن‌ها به خوبی در ساخته‌های آن‌هانمایان است. حال پس از عرضه دو نسخه از سری عناوین Ori، این استودیو بر آن است تا چالش جدیدی را در سبک کاملا جدیدی انجام دهد. No Rest For The Wicked جدیدترین عنوان ساخته شده توسط این استودیو است که به گفته آن‌ها به مراتب بزرگ‌تر و جذاب‌تر از هر آن‌چه که تا کنون انجام داده‌اند بوده و اشتیاق دارند تا به واسطه آن، در آب‌های ناشناخته‌ای شنا کرده و قلمروهای جدیدی را به خود اضافه کنند.

این پیش‌نمایش بر اساس نسخه‌ی مخصوص منتقدین، و پس از 25 ساعت تجربه‌ی بازی روی پلتفرم PC انجام شده است.

در ادامه با کریتیک‌لنز همراه باشید.

20240426114535 1

No Rest For The Wicked (NRFTW) عنوانی در سبک Action RPG است که المان‌های سری Souls و Diablo را به طرز عجیبی در هم می‌آمیزد و محصولی دلچسب و در عین حال چالش برانگیز را ارائه می‌دهد. سازندگان برای انتشار این بازی به سراغ دسترسی زودهنگام یا به عبارتی، Early Access رفته‌اند، چرا که عقیده دارند از آن‌جایی که این بازی اولین تلاش آن‌ها در این سبک است، با نسخه EA می‌توانند ضمن پیشبرد مراحل ساخت بازی، به صورت موازی آزمون و خطا انجام دهند و با فیدبک گرفتن از بازیکنان، تغییرات لازمه را انجام داده تا در نهایت با عرضه نسخه کامل شده، محصولی بی‌عیب و نقص ارائه دهند. این تصمیم سازندگان را می‌توان هوشمندانه قلمداد کرد و می‌توان به خوبی انعکاس آن را در نسخه EA دید؛ چرا که اشتیاق سازندگان در حل و فصل مشکلات موجود در قالب پچ‌های بسیار خوب که به صورت متوالی عرضه می‌شوند، به خوبی بیان‌گر نحوه صیقل یافتن NRFTW برای تبدیل شدن به یک عنوان به یادماندنی است.

در NRFTW در نقش جنگ‌جویی از نژاد باستانی Cerim قرار می‌گیریم که با کشتی در حال رسیدن به جزیره Isola Sacra است تا ظهور دوباره شیطان و طاعونی به نام Pestilence را مورد بررسی قرار دهد، وجودی که ظاهرا هزاران سال پیش توسط نژاد Cerim شکست خورده بود و به صورت ناگهانی دوباره پدیدار شده و طاعون خود را در کل جزیره روانه کرده است. در عین حال در سرزمین اصلی که Isola Sacra به نوعی مستعمره آن حساب می‌آید، پادشاه مرده است و به دستور پسرش که اکنون جانشین او شده است، گروهی تحت رهبری شخصی به نام Madrigal Seline به جزیره Isola Sacra فرستاده شده تا نظم و قانون را بر هر طریق ممکن در آن‌جا اجرا کنند. کشتی شخصیت اصلی پیش از رسیدن به جزیره توسط گروهی که بنا به دلایلی قصد جلوگیری از ورود شما به جزیره را دارند، مورد حمله قرار گرفته و نابود می‌شود و شما به عنوان تنها بازمانده، توسط امواج به سواحل جزیره کشانده می‌شوید.

با پیش‌روی در بازی نکات مبهم ماجرا بیش از پیش روشن شده و از مقاصد افراد آگاه می‌شوید. تا بدین‌جای کار به نظر می‌رسد داستان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و این واقعیت که چندین و چند عامل مختلف که هر کدام قصد و غرض خاصی را دنبال می‌کنند، برای مقصد نامعلومی در هم تنیده شده‌اند، جالب و جذاب به نظر می‌رسد.

20240505203303 1

در زمینه جلوه‌های بصری، بار دیگر Moon Studios نقطه قوت خود را به خوبی نشان می‌دهد. چنان‌چه سری Ori را بازی کرده باشید، می‌دانید که این عنوان یکی از زیباترین عناوین موجود در صنعت بازی بوده و رنگ‌بندی‌ها، پس زمینه‌ها و نورپردازی چنان به زیبایی با یکدیگر ترکیب شده‌اند که مناظر پیش چشم شما همانند تابلوهای نقاشی از استادان بزرگ، شما را به تحیر وا می‌دارد. حال در NRFTW، این استودیو نهایت توان خود را به خدمت گرفته و پا را فراتر از آن‌چه تا کنون انجام داده‌اند، گذاشته است و به جرأت می‌توان گفت با یکی از زیباترین عناوین تاریخ بازی‌های کامپیوتری روبرو هستیم. به لطف چرخه شبانه روز و سیستم آب و هوای داینامیک بازی، در هر لحظه از بازی با تصاویر خیره کننده متفاوتی روبرو هستیم. و دورنماهای که عمق تصویر را نشان می‌دهد، به بهترین نحو ممکن کار شده‌اند. اشیاء و همین‌طور دشمنان و NPCها بازی با آرت استایل منحصر به فردی طراحی شده‌اند که با ظاهر و رنگ و لعاب بازی به شدت هم‌خوانی دارد.

در زمینه گیم‌پلی، همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، با فرزند ناخلف Souls و Diablo روبرو هستیم دوربین بازی به صورت ایزومتریک است و گیم‌پلی المان‌های سری Souls را در خود جای داده است. به این معنا که با موارد آشنایی چون Block, Dodge, Parry و … روبرو هستیم و باید برای مقابله با دشمنان به خوبی به آن‌ها تسلط پیدا کنید. بهتر است در همین‌جا بگوییم که حتی اگر در سری عناوین Souls خود را فرد خبره‌ای می‌دانید، در NRFTW به احتمال زیاد این‌گونه نباشد؛ چرا که NRFTW عنوانی به شدت چالش‌برانگیز است و حتی ساده‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین نوع دشمنان در بازی نیز می‌توانند به راحتی شما را از پای در‌آورند. در نتیجه پیش‌روی در بازی به نوعی یاد‌آور اولین تجربه سری Souls است که هیچ درکی از این سبک از بازی‌ها نداشتید و قدم به قدم و آهسته و کاملا خبردار در محیط پیش‌می‌رفتید. اینجاست که دوربین ایزومتریک بازی خودنمایی می‌کند و باعث می‌شود که در نیمه سمت چپ و نیمه پایین صفحه بازی، درکی از فضای پیش روی خود نداشته باشید و در نتیجه، از خطرات آن کاملا ناآگاه باشید. در عین حال جای‌گذاری و نوع دشمنان در هر قسمت از بازی به صورت کاملا رندوم بوده و از این رو حس تازگی حتی در محیط‌های ابتدایی و محیط‌هایی که پشت سر گذاشته‌اید، همیشه وجود دارد.

20240502125811 1

بر خلاف سری Souls که با هر دفعه استراحت کردن در نقاط موسوم به Bonfireها، دشمنان دوباره پدیدار و با هر بار مردن، روح‌های جمع‌آوری شده دشمنان در همان نقط دراپ می‌شدند، در NRFTW موارد به گونه دیگری رقم می‌خورد. سیستم دوباره پدیدار شدن دشمنان منوط به زمان واقعی بوده و با استراحت کردن در چک‌پوینت‌ها دوباره پدیدار نمی‌شوند. در طرف دیگر در صورتی مردن، روح‌های جمع‌آوری شده را از دست نمی‌دهید و تنها تجهیزات شما مورد آسیب قرار می‌گیرند که بعدا می‌توانید آن‌ها را ترمیم کنید.

و اما مبارزات تنها المان گیم‌پلی در عنوان NRFTW را شامل نمی‌شود، چرا که در طرف دیگر سازندگان بخش وسیعی برای ساخت و ساز را تدارک دیده‌اند و المان‌های عناوین Survival را در این بازی گنجانده‌اند. در محیط، موارد بی‌شماری برای کند و کار و پیدا کردن است. قطع کردن درختان، کندن نقاط خاصی از زمین، خرد کردن سنگ‌های معدنی و جمع‌آوری گیاهان طبی و خوراکی تنها بخشی از این موارد را شامل می‌شود. با جمع‌آوری این موارد می‌توانید به ساخت انواع و اقسام سلاح‌ها، معجون‌ها و همین‌طور ارتقاء شهر اصلی بازی بپردازید.

آیتم‌‎های محیطی نیز هم‌چون دشمنان، پس از گذشت مدتی در زمان واقعی، دوباره پدیدار می‌شوند و از این رو بازی همیشه شما را به کند و کاو دوباره محیط‌های قبلی ترغیب می‌کند تا شاید با سورپرایزهای جدیدی نیز روبرو شوید.

تمامی این موارد با موسیقی گوش‌نوازی که پیش‌تر در عناوین سری Ori شاهد آن بودیم، ادغام شده است. به لطف موسیقی قوی که در جای جای بازی به گوش می‌رسد، گشت و گذار در محیط‌های بازی ارزش بیشتری به خود گرفته و مطمئنا از این لحاظ تجربه بسیار خوبی را رقم می‌زند.

به این نوشته امتیاز بدهید
--
نمره داده نشده
--
متاکریتیک
بازی No Rest for the Wicked محصول جدید سازندگان Ori است که با سبک هنری و گیم‌پلی خاص خود طرفداران زیادی به‌دست آورده است.
تاریخ انتشار: نا معلوم
توسعه دهنده: Moon Studious