تقریباً ۸۰ درصد ساخت بازی Ninja Gaiden 4 تمام شده است

تقریباً ۸۰ درصد ساخت بازی Ninja Gaiden 4 تمام شده است

بالاخره انتظار برای طرفداران مجموعه Ninja Gaiden به پایان رسیده، چراکه در رویداد Developer Direct، تأیید شد توسعه Ninja Gaiden 4 به‌خوبی و روان پیش می‌رود و تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد ساخت آن تکمیل شده است. این به‌روزرسانی نشان‌دهنده دستاوردی بزرگ برای این فرنچایز دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که برای بیش از ده سال، نسخه‌ای تازه دریافت نکرده و در استراحت به سر می‌بُرد. همچنین، تأیید شده است که این عنوان، بازی فرست پارتی ایکس‌باکس است.

میراثی از برتری در اکشن

مجموعه Ninja Gaiden از زمان ظهور خود، هم‌معنی با گیم‌پلی بسیار چالشی و حس رضایتی عمیق از موفقیت بوده است. نسخه نخست سری با عرضه روی ایکس‌باکس اورجینال، ژانر اکشن را با کنترل‌های روان و مکانیک‌های مبارزات زیبا، متحول کرد و جایگاه خود را به‌عنوان یک بازی اکشنی که ژانر خود را تعریف می‌کند، به دست آورد. در قلب مجموعه، Ryu Hayabusa، شخصیت اصلی آن وجود دارد که نبردهای هیجان‌انگیز و ماجراجویی‌های چالشی او، پلیرها را تقریباً برای چهار دهه مجذوب خود کرده است.

بازی Ninja Gaiden 4، سی‌سالگی مجموعه را جشن می‌گیرد و معنی مهمی برای Team Ninja دارد. این استودیو، سال ۲۰۲۵ را «سال نینجا» نامیده و بر تعهد خود نسبت به ادای احترام به میراث مجموعه و درعین‌حال سوق‌دادن آن به قلمرو و چیزهای تازه، تأکید می‌کند.

فصلی تازه با پایه‌های آشنا

در طول رویداد Developer Direct، مشخص شد که Ninja Gaiden 4 دنباله‌ای مستقیم بر Ninja Gaiden 3 است، اما شخصیت اصلی تازه‌ای را با نام Yakumo معرفی می‌کند تا حال‌و‌هوای تازه‌ای را به مجموعه بیاورد. داستان بازی در توکیویی تغییریافته جریان دارد که به دلیل بازگشت Dark Dragon دچار هرج‌ومرج شده است. درحالی‌که ماجراجویی یاکومو در مرکز قرار گرفته، اما Ryu Hayabusa نیز در نقشی مهم حضور خواهد داشت و هم چالشی بزرگ خواهد بود و هم یک شخصیت قابل بازی.

یوجی ناکائو (Yuji Nakao)، تهیه‌کننده و کارگردان بازی توضیح داد:

از جایی که مدت زیادی از بازی آخر می‌گذرد، قهرمانی تازه می‌خواستیم تا مجموعه را برای پلیرهای جدید دست‌یافتنی‌تر کنیم. البته که می‌خواستیم طرفداران قدیمی نیز از بازی لذت ببرند، پس Ryu Hayabusa نقش بسیار مهمی را در داستان ایفا می‌کند و به‌عنوان یک چالش بزرگ و یک نقطه عطف رشد برای یاکومو عمل می‌کند.

او همچنین بیان کرد:

هم‌اکنون این بازی ۷۰ تا ۸۰ درصد تکمیل شده و به مرحله پولیش وارد شده‌ایم.

یاکومو مکانیک‌های تازه گیم‌پلی را به مجموعه می‌آورد و از ابزار جابه‌جایی به‌وسیله سیم‌ها و ریل‌ها استفاده می‌کند و اطمینان حاصل می‌شود تا حس سرعت و چالش در درون مبارزات و بیرون آن، باقی بماند. این المان‌های سرعتی با مبارزات نمادین Ninja Gaiden، نوید این را می‌دهد که پلیرها همیشه درگیر بازی شوند.

حالت Bloodraven و تکامل مبارزات

یکی از ویژگی‌های برتر اثر، حالت Bloodraven یاکومو است؛ یک توانایی قدرتمند که به پلیرها اجازه می‌دهد تا خون خود و دشمنان را دست‌کاری کند تا سلاح‌هایی قدرتمند و ویرانگر بسازند. ناکائو توضیح داد:

زمانی که برخی شرایط محیا شود، یاکامو می‌تواند حرکتی با نام Bloodbath Kill انجام دهد که سریعاً دشمنان را با یک ضربه، دونیم می‌کند.

این مکانیک نه‌تنها راهی برای تشدیدکردن نبردها را معرفی می‌کند، بلکه المان استراتژیک مبارزات را با اجازه‌دادن تغییر روند نبرد به نفع پلیر با زمان‌بندی مناسب، عمیق‌تر می‌کند.

استودیوی Team Ninja به طور نزدیک با PlatinumGames کار کرده تا مکانیک مبارزات را بازتعریف کند و درعین‌حال اطمینان حاصل می‌کند تا مجموعه، حس بارز عدالت خود را حفظ کند. ناکائو با تأکید بر رویکرد دقیق استودیو بر متعادل‌سازی سختی با هیجان گفت:

دشمنان طراحی شده‌‌اند تا استادان دفاع و تهاجم باشند، اما پلیرها هرگز حس نخواهند کرد که در وضعیت ناعادلانه‌ای به سر می‌برند.

بازگشت ریشه‌های مجموعه

ناکائو بر تأثیر Ninja Gaiden 2 روی نسخه تازه سری نیز تأکید کرد. او در این باره گفت:

شخصاً فکر می‌کنم درجه سختی Ninja Gaiden 2 کیفیت‌های برجسته بسیاری داشت و فکر می‌کنم طرفداران تأثیر آن‌ را به‌شدت در طول Ninja Gaiden 4 احساس خواهند کرد.

متعادل‌سازی المان‌های هاردکوری که طرفداران انتظارش را دارند با نوآوری‌هایی برای نسل حاضر، تمرکز اصلی تیم بوده است.

همکاری با PlatinumGames که با تخصص خود در بازی‌های اکشن زیبا شناخته می‌شود، به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا هر کدام از جنبه‌های گیم‌پلی را پیشرفت دهند. فومیهیکو یاسودا، رئیس Team Ninja گفت:

برای دستیابی به بهترین تجربه، ما برای اصلاح عمیق‌تر کنترل‌ها تلاش کردیم. این همکاری نوید ارائه تجربه‌ای نسل بعدی از Ninja Gaiden را می‌دهد که به ریشه‌های سری وفادار می‌ماند و درعین‌حال المان‌های تازه‌ای را برای به هیجان آوردن طرفداران قدیمی و تازه معرفی می‌کند.

آینده Ninja Gaiden

درحالی‌که تاریخ عرضه دقیقی از بازی اعلام نشده، اما درصد روند توسعه و ویژگی‌های تازه گیم‌پلی، نشانه‌های مستحکمی هستند که این فرنچایز برای یک بازگشت باشکوه را رقم خواهد زد. در این میان که Team Ninja و PlatinumGames به طور خستگی‌ناپذیری روی بازی کار می‌کنند، طرفدران می‌توانند منتظر اطلاعات و به‌روزرسانی‌های بیش‌تری در طی ماه‌های آتی باشند، یا هم اینکه به سراغ بازی Ninja Gaiden 2 Black بروند.


نظر شما دررابطه‌با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید