امکان دارد بازی Grand Theft Auto 6 هنگام عرضه خود روی پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سریز ایکس/اس، با نرخ فریم 60 روی این کنسولها اجرا نشود. انیماتور سابق Rockstar Games درمورد GTA 6 صحبت کرده و گفته که احتمالاً با نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد.
مایک یورک (Mike York)، انیماتور سابق، در صحبت با Kiwi Talkz در قالب یک ویدئو که اکنون دیگر از دید عموم برداشته شده گفت Rockstar Gams هماکنون میتواند به نرخ فریم 60 دست پیدا کند. بااینوجود، او باور دارد که این اثر را حین اجرا با نرخ فریم ثابت 30 و بدون افت خواهیم دید.
یورک در این مصاحبه بیان کرد:
نمیدانم که بتوانند به نرخ 60 دست پیدا کنند، فکر نمیکنم. فکر میکنم که نرخ فریم 30 را هدف دارند و نرخ فریم 30 قفلشده که یعنی هرگز پایینتر از آن نمیآید. آنها سعی خواهند کرد تا جایی بهینهسازی کنند که هرگز زیر 30 نیاید. میتواند تا 41، 40، 52 یا هر کدام بالا برود. مطمئن هستم بعداً و زمانی که روی PC در دسترس قرار میگیرد، بهشدت بهینهسازی و تغییر داده خواهد شد و کارتهای گرافیکی که عرضه میشوند و احتمالاً آن موقع قادر خواهید بود تا با نرخ 60 اجرا کنید.
یورک در ادامه راجع به این صحبت کرد که اگر راکستار بخواهد تا نرخ 60 را برای GTA 6 هدف قرار دهد، این استودیو ظاهراً نیاز خواهد داشت تا از فناوری Frame Generation و یک ارتقادهنده مقیاس مانند FSR استفاده کند.
فکر نمیکنم عرضه اولیه با نرخ فریم 60 همراه باشد، مگر این که آن 60 فریم را با استفاده از یک ارتقادهنده مقیاس، مانند چیزی که PlayStation در حال انجام است، به دست بیاورد و مگر این که چیزی بیاید و به آن کمک کند تا به نرخ 60 دست پیدا کند.
او ادامه داد:
فکر نمیکنم که این بازی در ابتدا فریم خام 60 را روی یک کنسول پایه برسد. برای مثال PS5. شاید PS5 Pro یا دیگر چیزها بتوانند، اما همچنان فکر نمیکنم چنین چیزی رخ دهد.
بااینوجود، او نمیداند که استودیوی راکستار در حال انجام چه کاری است، چراکه دیگر در آن جا کار نمیکند. آخرینبار، یورک در راکستار و روی عناوینی مانند Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto 5 کار کرد و سپس در سال 2017، از استودیو جدا شد.
نمیدانم که چه کاری دارند در آن جا انجام میدهند، نمیدانم این بازی چقدر بزرگ خواهد بود. اما با توجه به تجربه من، آنها هر چیز کوچکی را عالی میسازند و بعداً برای نرخ 60 بهینهسازی میکنند، زیرا در حد زیباساختن بازی روی نرخ 30 اهمیت نخواهد داشت.
لازم به ذکر است که عرضه نخست GTA 5 روی PS3 و Xbox 360 نیز بهصورت 60 فریم اجرا نمیشد. این عنوان حتی با سختی همان 30 فریم را مدیریت میکرد و سپس با عرضه خود روی Xbox One، PS4 و رایانههای شخصی، نرخ بهتری را دریافت کرد.
تاریخ عرضه بازی Grand Theft Auto 6 مشخص نیست و تنها میدانیم که در پاییز سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، اما شرکت مادر راکستار، یعنی Take-Two باور دارد که «ارزش صبر» را خواهد داشت.
نظر شما دررابطهبا این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.