بازی Dragon’s Dogma 2 یک عنوان جهانباز اکشن نقشآفرینی است که ویژگیهای منحصربهفردی را شامل میشود. در این بازی هیچگونه نشانهگذاری برای ماموریتها یا Questها وجود ندارد که یعنی تنها راه پیداکردن آنها اکتشاف است. از دیگر ویژگیهای این عنوان وجود تنها یک جای ذخیرهسازی یا Save است که در بازی نخست این سری هم وجود داشت. اما از آن جایی که این بازی چهار برابر بازی قبلی خود است، مقداری نگرانی در دل طرفداران ایجاد میکند.
کارگردان بازی Dragon’s Dogma 2، هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) اطلاعات بیشتری را به رسانه گیماینفورمر (Game Informer) راجع به این موضوع ارائه داد. ایشان علاوه بر تایید وجود یک جای ذخیرهسازی، بیان کردند که هدف آنها «تشویق پلیر به اکتشاف» است.
این بازی به شما گزینههای مختلفی را ارائه میدهد. شما میتوانید در آخرین خانهای که در آن استراحت کرده بودید سیو را مجدداً بارگزاری کنید. پس با توجه به این موضوع، Dragon’s Dogma 2 بازیای نیست که هیچگونه شانسی برای بازگشتن به قبل نداشته باشید.
دلیل اصلی پشت این تصمیم ساده است. ما میخواهیم پلیر را تشویق به اکتشاف کنیم و این مخالف آزادی بیشازحدی است که به پلیر داده میشود.
او با بیان کردن پریدن از یک صخره توضیح داد که شما با بارگزاری مجدد سیو خود میتوانید دیگر اشتباه خود را تکرار نکنید و این «خلاف آن حس اکتشاف» است.
از سوی دیگر، شما میتوانید تنها از آخرین محلی که استراحت کردید بازی را مجدد لود کنید. این باعث میشود که دیگر محتاط باشید و شاید به دنبال راه دیگری بگردید. ایتسونو ادامه داد: «این دلیل اصلی تصمیم من است. من واقعاً میخواستم که آن حس هیجان اکتشاف را ایجاد کنم.»
بازی Dragon’s Dogma 2 در تاریخ 3 فروردین (22 مارس) برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سریز ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین، ایتسونو مجدداً تاکید کرد که این بازی نرخ فریم آزاد 30 یا بالاتر را هدف قرار میگیرد و حالت گرافیکی دیگری در این عنوان حاضر نخواهد بود.
نظر شما در اینباره چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt