سارا باند در پاسخ به چرایی تعطیلی Tango Gameworks طفره رفت

سارا باند در پاسخ به چرایی تعطیلی Tango Gameworks طفره رفت

رییس برند ایکس‌باکس،سارا باند (Sarah Bond)، راجع به تعطیلی استودیوی سازنده Hi-Fi Rush، یعنی Tango Gameworks سخن گفت.

چند روز پیش، شرکت مایکروسافت (Microsoft) از تعطیلی چندین استودیو خبر داد که شامل استودیوی سازنده عناوینی چون Hi-Fi Rush و The Evil Within می‌شد. پس از آن، جیسون شرایر (Jason Shreier) از رسانه بلومبرگ گزارش داد که تعدیل نیروی بیش‌تری در راه است. رهبر برند ایکس‌باکس به‌صورت باز درمورد تعطیلی این استودیوهای بزرگ مانند Arkane Austin و Tango Gameworks صحبت نکرده است، اما می‌توان سوالاتی را که در ذهن جامعه پلیرها راجع به این تعطیلی‌ها که برای بسیاری غیرقابل درک است تصور کرد.

در مصاحبه تازه‌ای با دینا بس (Dina Bass) از رسانه بلومبرگ، سارا باند در رابطه با تعطیلی Tango Gameworks مورد پرسش قرار گرفت؛ به‌خصوص که این استودیو عنوانی در مقیاس کوچک‌تر، یعنی Hi-Fi Rush را عرضه کرده بود. متاسفانه پاسخ خانم باند به این پرسش راضی‌کننده نبود و توجیه قانع‌کننده‌ای برای تعطیلی این استودیوی بااستعداد ارائه نداد.

می‌دانید، یکی از چیزهایی که من راجه به صنعت گیمینگ بسیار دوست می‌دارم آن است که نوعی هنر خلاقانه‌ است و این بدان معناست که شرایط و چیزهایی که باعث موفقیت هر بازی و استودیو می‌شود بسیار بی‌همتا است.

بعدتر ایشان بیان کردند که ایکس‌باکس هنگام تصمیم‌گیری در مواقعی مانند این، به نیمه پر لیوان نگاه می‌کند. او ادامه داد:

یک رویکرد همیشه جواب نمی‌دهد و ما به هر استودیو، تیم‌های توسعه‌دهنده و به جنبه‌های مختلف هنگام تصمیم‌گیری‌ها و سبک‌سنگین‌هایی مانند آن نگاه می‌کنیم. اما همیشه این موضوع به تعهد بلندمدت ما نسبت به بازی‌هایی که می‌سازیم، دستگاه‌هایی که می‌سازیم، پلتفرم‌ها و اطمینان‌حاصل‌کردن از اینکه خودمان را برای تحقق این وعده‌ها آماده می‌کنیم بازمی‌گردد.

مطمئن هستیم که اکثر شما با «پاسخی» که سارا باند ارائه داد راضی نخواهید شد.

علاوه بر این، به‌تازگی یک تحلیل‌گر صنعت گیم اشاره کرد که احتمالاً مایکروسافت روی فرنچایز‌های بزرگ‌تری که دارد تمرکز می‌کند. ریز الیوت (Rhys Elliot)، تحلیل‌گر MIDiA Research بیان کرد:

ایکس‌باکس می‌خواهد به 3 میلیارد کاربر برسد، پس تمرکزکردن روی فرنچایزهای بزرگ‌تر و مطمئن‌تر به آن‌ها کمک می‌کند که به هدف خود برسند. این یک هدف بلندمدت است. ایکس‌باکس احتمالاً این استودیوها را به‌خاطر ذخیره سرمایه کوتاه‌مدت تعطیل نکرده است؛ چراکه هزینه عملیاتی آن‌ها برای شرکا ناچیز است. در عوض این تعطیلی‌ها برای تمرکز مجدد و جلوگیری از رشد این استودیوها است. مایکروسافت درحال پیش‌روی با یک استراتژی تازه است؛ تمرکز روی فرنچایز‌های بزرگ و ورود به بازار موبایل.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به‌اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech

به این نوشته امتیاز بدهید