به گزارش کریتیکلنز و به نقل از گیمینگبولت، با توجه به شایعات منتشر شده درباره مشخصات PS5 Pro در این هفته، Insider Gaming جزئیات جدیدی را از کنسول آینده Sony یعنی PS5 Pro ارائه داده و اطلاعات قبلی را تایید کرده است. اکنون اعلام میکند که فناوری Spectral Super Resolution (PSSR)، تکنولوژی سوپرسمپلینگ اختصاصی PlayStation که هدف از داشتن 4K/120 FPS یا 8K/60 FPS است.
بیشتر بخوانید: کنسول PS5 Pro از ۴۵ درصد سرعت رندرینگ بیشتر نسبت به مدل پایه بهره میبرد
این فناوری در پلی استیشن 5 پرو قادر به دستیابی به رزولوشنهای 4K بر روی SDK 9.00 PS5 Pro است، با انتشار SDK 10.00 در این پاییز (که همچنین زمانی است که به گفتهها کنسول عرضه میشود، اگرچه ممکن است به راحتی تاخیر بخورد). لازم به ذکر است که رزولوشنها و نرخهای فریم بالا هدف داخلی برای این راه حل است و هدفهای PS5 Pro نیستند. آیا میتواند به این هدفها دست یابد یا خیر، نامعلوم است.
دو مورد ادعا شده برای بازیهای اولیه بر روی PS5 Pro (که نامشان اعلام نشده است) نشان میدهد که چگونه مدل پایه و PS5 Pro عملکرد خواهند داشت. عنوان اول اهدافی مانند رزولوشن 1800p در حالت فیدالیتی و 60 فریم بر ثانیه در حالت پرفورمنس را دارد. یک PS5 معمولی رزولوشن 1800p/30 FPS و 1080p/60 FPS را در این حالتها ارائه میدهد، در حالی که PS5 Pro با استفاده از PSSR رزولوشن 1440p را با 60 فریم بر ثانیه ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید: شرط دریافت برچسب PS5 Pro Enhanced برای بازیها مشخص شد
در مورد دوم، ray tracing اضافه میشود و تفاوت بیشتری وجود دارد، زیرا پلی استیشن 5 پرو میتواند 60 فریم بر ثانیه را با فعال شدن این ویژگی ارائه دهد. در حالی که PS5 در حالتی که ray tracing فعال نیست، موفق به دستیابی به 60 فریم بر ثانیه میشود.سونی به صورت رسمی وجود PS5 Pro را اعلام نکرده است، اما شایعات نشان میدهد که احتمالاً در پاییز و تعطیلات 2024 عرضه میشود، امکان تاخیر نیز برای PS5 Pro وجود دارد. در انتظار جزئیات بیشتر بمانید تا زمانی که رسما اعلام شود.