تماشا کنید: بازی Doom: The Dark Ages از DLSS 4 پشتیبانی خواهد کرد

تماشا کنید: بازی Doom: The Dark Ages از DLSS 4 پشتیبانی خواهد کرد

بازی Doom: The Dark Ages به‌راحتی یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌هایی است که در سال 2025 منتشر خواهد شد و برخی موارد نشان می‌دهند که احتمالاً یکی از زیباترین‌ آن‌ها نیز باشد. انویدیا (Nvidia) تایید کرده این عنوان از DLSS 4 پشتیبانی خواهد کرد که شامل Path Tracing غوطه‌ورانه و دیگر موارد می‌شود. اگر یکی از کارت گرافیک‌های معرفی‌شده سری 50 را استفاده کنید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. حال انویدیا با یک ویدئو، نگاهی بر این‌که می‌توانیم انتظار چه چیزی را داشته باشیم، ارائه کرده است.

این موضوع با معرفی کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX 50 همراه بود که دوتای نخست آن در 30 ژانویه و دوتای دیگر آن در فوریه در دسترس خواهند بود. در زمان عرضه، 45 بازی که از God of War Ragnarok گرفته تا Cyberpunk 2077، از فناوری Multi Frame Generation نسخه چهارم DLSS پشتیبانی خواهند کرد (که می‌تواند نرخ فریم را با تولید حداکثر سه فریم اضافی به ازای هر «فریم رندرشده سنتی» افزایش دهد) و Doom: The Dark Ages نیز در زمان انتشار خود با این موارد سازگار خواهد بود.

در یک پست بلاگ، انویدیا تایید می‌کند که بازی بعدی Doom «توسط تازه‌ترین موتور idTech» ساخته خواهد شد و به هنگام بازی روی کارت گرافیک سری GeForce RTX 50، این اثر دارای Ray Reconstruction (که عملاً تصاویر بهبودیافته  ری‌تریس‌شده را می‌سازد) و Path Tracing خواهد بود که اطمینان حاصل می‌کند «کیفیت تصویر و غوطه‌وری در محیط‌های گسترده بازی برای گیمرهای RTX به سطح بعدی برده شود.» علاوه بر آن، DLSS Super Resolution وجود خواهد داشت (که از فناوری AI برای خروجی فریم‌های با وضوح بالاتر استفاده می‌کند) و همچنین DLAA برای افزایش کیفیت تصویر.

خوشبختانه، فناوری‌های حاضر طولانی و تقریباً پیچید هستند، اما تمام آن‌چه که باید بدانید این است که بازی روی سری GeForce RTX 50، باعث خواهد شد تا Doom: The Dark Ages بسیار روان به نظر برسد. اما اگر به هر دلیلی نیاز به یک اثبات داشتید، می‌توانید 12 ثانیه از ویدیو را که به طور مختصر برخی محیط‌ها را نشان می‌دهد را تماشا کنید.


نظر شما دررابطه‌با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید