بازی Dead Space 4 چیزی است که طرفداران پس از عرضه نسخه سوم، آرزوی آن را داشتند. البته که تعطیلی استودیوی Visceral Games در اکتبر 2017 و درحالیکه مشغول ساخت پروژه Star Wars با نام رمز Ragtag بودند، مشکلاتی را در این برنامهها ایجاد کرد، اما بازسازی عنوان نخست که توسط استودیوی Motive ساخته و در اوایل 2023 عرضه شد، قطعاً امیدها باری دیگر بازگرداند. این موضوع تا فروش بازی ادامه پیدا کرد، چیزی که بسیار پایین بود و EA تصمیم گرفت تا این آیپی را دوباره کنار بگذارد. و کریستوفر استون (Christopher Stone) فاش کردند که آنها پیشنهاد ساخت Dead Space 4 را به Electronic Arts در 2024 ارائه دادند، اما موفق نبودند.
گلن اسکافیلد بیان کرد:
ما در واقع برای Dead Space 4 تلاش کردیم، میدانید، سه نفر ما. راجع به امسال حرف میزنیم. ما زیاد وارد جزییات نشدیم، آنها فقط گفتند که در حال حاضر علاقهای نداریم، قدردانی میکنیم و از اینجور چیزها. ما میدانیم با چه کسی صحبت کنیم، پس زیاد جلوتر نرفتیم و به نظرشان احترام گذاشتیم.
کریستوفر استونز نیز گفت:
این صنعت در وضعیت عجیبی قرار دارد و افراد واقعاً نسبت به انجام ریسک مردد هستند، پس باید جدی نگیرید. کسی چه میداند، شاید یک روز. فکر میکنم همهمان دوست داریم تا Dead Space 4 را بسازیم.
گلن اسکافیلد نیز در پاسخ به استونز گفت:
بله. چند ایده داریم.
بهنظر میرسد که آنها بسیار سریع این پیشنهاد را پس از عرضه ناموفق بازسازی ارائه کردند. سه نفر مذکور به هر حال تلاش خود را بهدلیل آزادبودن پس از انتشار بازیهای خود در آن زمان کردند. برت رابینز موسس استودیوی Ascendant و کارگردان بازی Immortals of Aveum بود که شکست خورد و باعث اخراجیهای بسیاری در استودیو شد. گلن اسکافیلد و کریستوفر استونز، کارگردان و مدیر خلاقیت ارشد در استودیوی Striking Distance برای بازی The Callisto Protocol بودند که آن هم نسبت به بودجه ساخت خود، ناموفق ظاهر شد.
حالا همه این سه شخص کار تازهای دارند. در سپتامبر سال جاری میلادی، برت رابینز بهعنوان کارگردان بازی پروژهای معرفینشده، به Absurd Ventures، استودیوی تازه تاسیسشده دن هوزر (Dan Houser) در 2021 پیوست. کریستوفر استونز مدیر کلی استودیوی VOID Interactive، توسعهدهنده بازی Ready or Not در ماه اوت شد و اسکافیلد در ادامه این را گفت:
من در حال کار روی پروژهای کوچکتر هستم. ما در حال تلاش برای دریافت بودجه هستیم. پروژهای بسیار هیجانانگیز است. کوچکتر است و من آن را کارگردانی نمیکنم؛ تولید اجرایی آن را بر عهده خواهم داشت. اگر بودجه را دریافت کنیم، زمانی که بشنوید راجع به چه چیزی است، خواهید فهمید. تقریباً چیزی ویژه برای من است.
ظاهراً زمان زیادی طول خواهد کشید تا این سه نفر دوباره پیشنهاد ساخت Dead Space 4 را بدهند. طرفداران احتمالاً برای مدتی طولانی باید منتظر بمانند، اما حداقل آنها قصد دارند زمانی نسخه چهارم را بسازند؛ البته اگر EA چنین چیزی بخواهد.
نظر شما دررابطهبا این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.