طبق تحلیلی تازه، حالت Boost در PlayStation 5 Pro میتواند آن را به تنها سیستمی تبدیل کند که قادر به اجرای بازی Elden Ring با نرخ فریم ثابت 60 است.
در یکی ازپادکستهای هفتگی اخیر دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، کارشناسان فناوری تلاش کردند تا نگاهی بر Boost Mode کنسول مذکور داشته باشند و ببینند چگونه روی عناوینی که بهروزرسانی PS5 Pro را دریافت نخواهند کرد، عمل میکند. این آزمایش با استفاده از کارت گرافیک RX 6800 اجرا شد که تقریباً 45 درصد از پلیاستیشن پایه قدرتمندتراست و دقیقاً مانند مدل Pro و شامل 60 واحد محاسباتی (Compute Unit) و سرعت کلاک احتمالی یکسان میشود. این تست روی Elden Ring و با رزولوشن یکسانی با Quality Mode بازی روی کنسول پایه و تنظیمات یکسان انجام شد. متاسفانه، بهدلیل عدم وجود یک گزینه رزولوشن پویای مقیاسبندی و تنظیمات، وجودنداشتن برخی معادلها در نسخه PC و دیگر موارد، امکان بازسازی همان تنظیمات ممکن نشد.
بیشتر بخوانید: امکان دارد تواناییهای Ray Tracing کنسول PlayStation 5 Pro آنچنان متحولکننده نباشد
با این وجود، تست موردبحث نشان داد که چگونه حالت Boost پلیاستیشن 5 پرو در Quality Mode کاملاً تجربهای با نرخ فریم 60 ثابت را ارائه نخواهد داد و در برخی موارد، روی RX 6800 به محدوده 50 فریم افت کرد. هرچند، در Performance Mode با ارتقای رزولوشن پویا و تنظیمات کیفیتی، کنسول موردبحث کاملاً میتواند به فریم 60 در Elden Ring با حالت Game Boost دست پیدا کند؛ اگر این ویژگی قدرت کامل GPU سیستم را ارائه دهد. قطعاً بازی مذکور تنها عنوانی نخواهد بود که بدون دریافت پچ، عملکردی بهبودیافته را شامل خواهد شد؛ چراکه بازیهایی با AMD FSR 2 و مقیاسبندی پویای رزولوشن، افزایش چشمگیری در کیفیت تصویر تجربه میکنند؛ هرچه شمار پیکسل پایه بیشتر، کیفیت بصری بهتر.
زمان زیادی باقی نمانده تا ببینیم که چگونه بازیهای که پچ PlayStation 5 Pro را دریافت نمیکنند، اجرا خواند شد. این کنسول تا کمتر از دو ماه دیگر و در تاریخ 17 آبان (7 نوامبر) بهصورت جهانی عرضه میشود.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.