از زمانی که شرکت سونی (Sony) کنسول PS5 Pro را معرفی کرد، مصرفکنندگان و تحلیلگران درباره قیمتگذاری این شرکت بحث میکردهاند. پلیاستیشن 5 پرو تقریباً دوبرابر در ایالات متحده و دقیقاً دوبرابر در اروپا نسبت به مدل پایه هزینه بیشتری خواهد داشت. تحلیلگران باور دارند که این کنسول همچنان مانند PlayStation 4 Pro خواهد فروخت که 20 درصد از فروش کل PS4 را تشکیل داد. همچنین، ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter) از رسانه دیحیتال فاندری بیان کرد خرید یک PC با قدرتی یکسان با کنسول PS5 Pro حتی از 700 دلاری که سونی درخواست میکند، بیشتر میشود.
بیشتر بخوانید: صحبتهای سازنده No Mans Sky درباره کنسول PS5 Pro
سونی بهنوبهخود درمورد چیزی که احتمالاً نقطه کلیدی فروش به کاربرانش است، اشاره کرد: سادگی استفاده از PS5 Pro نسبت به رایانه شخصی. در صحبت با Nikkei، هیدآکی نیشینو (Hideaki Nishino)، مدیرعامل گروه تجاری پلتفرم از شرکت Sony Interactive Entertainment گفت:
فکر میکنم که با دستگاههای موبایلی، بازیهای زیادی وجود دارند که تبلیغات نشان میدهند و PC، ساخت آن میتواند دشوار باشد. با PS، شما بلافاصله میتوانید تا [دستگاه را] روشن کردید از محتوایی که خریداری کردید لذت ببرید. حتی در فروشگاههایی که میتوانید نرمافزار خریداری کنید، محصولات بهوضوح نمایش داده میشوند و آن را به تجربهای بصری تبدیل میکند.
نیشینو همچنین تایید کرد که کنسولهایی مانند پلیاستیشن 5 پرو و پلیاستیشن 6 علیرغم گسترش روی PC، به ماندن در مرکز تجارت گیمینگ این شرکت ادامه خواهند داد.
ما درحال تلاشیم تا بازار کلی بازی را با گسترش محتوای خود به PC افزایش دهیم. شکی وجود ندارد که تجارت ما روی کنسولهای خانگی متمرکز خواهد بود، اما با ارائه عناوین به دستگاههایی بهجز کنسولهای خانگی، ما به طیف گستردهتری از مشتریان دسترسی پیدا خواهیم کرد.
وقتی راجع به عرضه PS5 Pro و اینکه آیا آن ساخت یک PlayStation 6 موفق را سختتر میکند، نیشینو پاسخ داد:
فناوری بهطور مداوم درحال تکامل است، پس فکر میکنم همچنان چیزهای بیشتری وجود دارد که میتوانیم انجام دهیم. با PS5، ما سرعت بارگذاری را با تغییر از HDD استفادهشده در دوران PS4 به SSD کاهش دادیم. اکنون میتوان صدا را با استفاده از بلندگوهای کنترلر PS5 سهبعدیتر شنید که حس غوطهوری را بهبود میدهد. دقت بصری مهم است، اما ما دیگر المانها را نیز ارتقا خواهیم داد.
کنسول PS5 Pro در تاریخ 17 آبان (7 نوامبر) بهصورت جهانی عرضه خواهد شد. تا به کنون، عناوین زیر برای بهینهسازی تایید شدهاند:
- Alan Wake 2
- Assassin’s Creed: Shadows
- Demon’s Souls
- Dragon’s Dogma 2
- Final Fantasy 7 Rebirth
- Gran Turismo 7
- Hogwarts Legacy
- Horizon Forbidden West
- Marvel’s Spider-Man 2
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- The Crew Motorfest
- The First Descendant
- The Last of Us Part II Remastered
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.