توسعهدهندگان اکثراً از کنسول Xbox Series S بهعنوان یک محدودیت یا یک چالش بهینهسازی بسیار در طول ساخت بازی یاد کردهاند. تصمیم شرکت مایکروسافت (Microsoft) برای عرضه یک سختافزار ارزانتر، اما بهطور چشمگیری ضعیفتر هنوز هم پس از چهار سال عرضه آن، طرفداران را درگیر خود کرده است که آیا ارزشش را داشته یا خیر. فروش کنسولهای Xbox همچنان درحال کاهش است و توسعهدهندگان به اشاره به مشکلات بهینهسازی بازیهای خود برای Xbox Series S ادامه میدهند.
اخیرترین آن، مدیر ارشد محصولات Funcom، یعنی اسکات جونیور (Scott Junior) است. در مصاحبهای در همایش شهر Cologne آلمان، آقای جونیور به رسانه VG247 گفت یکی از دلایل تاخیر بازی Dune Awakening روی کنسولها در مقایسه با PC، نیاز بهینهسازی برای کنسول ضعیفتر مایکروسافت است.
او درمورد این موضوع بیان کرد:
خب، دلیل اینکه اول روی PC بازی را عرضه میکنیم همین است. بهینهسازیهای بسیاری وجود دارد که باید پیش از عرضه روی Xbox انجام دهیم. اما بله، Xbox Series S یک چالش است.
موتور Unreal بسیاری از کار را برای ما انجام میدهد. چیزی که بیشتر انجام میدهیم، بهینهسازی assetها و استفاده از فناوریهای مختلف، چه FSR باشد یا چیز دیگری برای تکرار فریمها است. میخواهیم تا بازی روی سختافزار قدرتمند عالی بهنظر برسد؛ چه یک 3070 داشته باشید یا یک 4090، اما همچنین میخواهیم که خوب بهنظر برسد. فکر نمیکنم هنوز حداقل سیستم موردنیاز خود را انتشار دادهایم، اما میدانید، کارتهای قدرتمند از چند سال گذشته باید بتوانند تا بازی را اجرا کنند. باید خوب بهنظر برسد. نباید بتواند از ویژگیهای سختافزار بسیار قدرتمند را بهره ببرد، اما همچنان خوب بهنظر خواهد رسید.
علاوه بر این، بهتازگی مشخص شد که استودیوی اوکراینی GSC Game World، پس از دستیابی به نرخ فریم 60 روی کنسول Xbox Series X، درحال بهینهسازی بازی STALKER 2 برای Xbox Series S است. این عنوان هماکنون با نرخ فریم 35 روی Series S جرا میشود، اما سازندگان قصد دارند تا با کمک تیم مایکروسافت و تا قبل از عرضه STALKER 2 در روز 30 آبان (20 نوامبر)، آن را بهبود دهند.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.