بهروزرسانی: در ابتدا گزارشی مبنی بر اجراشدن بازی STALKER 2 با نرخ فریم 25 منتشر شده بود، اما تهیهکننده ارشد بازی، اسلاوا لوکیاننکا (Slava Lukyaneka) در توییتر توضیح داد که در مصاحبه اشتباه لفظی صورت گرفته و بازی با نرخ فریم 35 در ایکسباکس سریز اس اجرا میشود و نه 25 فریم.
خبر اصلی: پس از سختیهای بسیار، توسعهدهندگان استودیوی GSC Game World در مراحل آخر ساخت بازی STALKER 2 هستند. در رویداد Gamescom 2024، رسانه Wccftech از زاخار بوچاروو (Zakhar Bocharov)، متخصص روابط عمومی و اسلاوا لوکیاننکا، تهیهکننده ارشد در رابطه با کارهای پیش از عرضه این عنوان و بهینهسازی نسخه Xbox Series S (با کمک تیم Xbox) سوال پرسید.
لوکیاننکا بیان کرد:
خب، تیم ما بهاندازه کافی بالغ است تا بخشهای بسیاری از بازی را مدیریت کند. با این وجود، تیم Xbox بهتر از هر کسی میداند که چطور Xbox عمل میکند و بهتر است چه کاری در مواقعی که نیاز داریم بیشتر به بهینهسازی بپردازیم، انجام دهیم. تیم مایکروسافت چندینبار از استودیو دیدن کرده و توصیههای کارشناسانه مهمی راجع به دیگر چیزهایی که درباره آنها فکر نکردیم، ارائه دادند. هنوز تمام نشده است. در کنار Xbox Series X، ما همچنان در حال کار روی بهینهسازی برای Xbox Series S هستیم. خوب پیش میرود و تیم Xbox کمک بسیاری میکند.
روی ایکسباکس سریز ایکس، ما دو حالت داریم یکی از آنها حالت Performance است که STALKER 2 با نرخ فریم 60 و کمی گرافیک متفاوت نسبت به حالت Quality اجرا میشود که بسیار با تمامی بازتابها و بافتهای رزولوشنبالا فوقالعاده بهنظر میرسد، اما با نرخ فریم 30 اجرا میشود. ما در حال تلاش به دستیابی به تجربهای یکسان با ترکیب این دو رویکرد در Xbox Series X هستیم. تا به اینجای کار، ما تقریباً روی نرخ فریم 35 هستیم، اما هنوز جای بهینهسازی داریم.
همچنین، راجع به همکاری Game Pass با ایکسباکس سوال شد و استودیوی GSC Game World از تمامی حمایتهایی که از سوی مایکروسافت در طی ساخت STALKER 2 دریافت کردهاند، قدردانی کردند.
زاخار بوچاروو در این رابطه گفت:
درست است. این یک همکاری Game Pass است و مایکروسافت بههیچ وجه ما را اجبار به عرضه در هیچ تاریخی یا حذف محتویات از بازی یا چنین چیزی نمیکند. در واقع مایکروسافت بسیار از ما حمایت میکند. ما دقیقاً از کسی در مایکروسافت نخواستیم که دوست ما باشد، اما سارا باند قظعاً یک دوست از بازی است. فیل (اسپنسر) بسیار حمایت میکرد، تمامی تیمها از مایکروسافت حمایت میکردند. آنها هیچ فشار اضافهای روی ما نذاشتند.
بازی STALKER 2 در تاریخ 30 آبان (20 نوامبر) برای رایانههای شخصی و ایکسباکس سریز ایکس/اس عرضه خواهد شد و از روز نخست انتشار، روی سرویس Game Pass در دسترس است. با توجه به اطلاعات دعوای قانونی اپیکگیمز و اپل، این بازی باید برای سهماه انحصار کنسولی پلتفرم مایکروسافت باشد، اما هرگز توسط خود مایکروسافت یا GSC Game World تایید نشد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.