بهتازگی، وبسایت DigiDay گزارش داد که استودیوی Rockstar Games علاوه بر سازندگان فعلی محتوای GTA، با سازندگان Fortnite و Roblox نیز دربارهٔ بازی GTA VI و حرکت احتمالی این استودیو به سمت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) گفتوگو کرده است. به این سازندگان اجازه داده خواهد شد تا ظاهراً بخشهای آنلاین بازی را تغییر دهند و تجربههایی کاملاً سفارشی برای طرفداران خود خلق کنند.
بر اساس این گزارش که از سه منبع ناشناس داخلی تهیه شده، گفتوگوها هنوز در مراحل اولیه قرار دارند. در واقع، مشخص نیست که آیا راکستار مانند بازیهای ذکر شده، سهمی از درآمد حاصل از این محتواها را به سازندگان پیشنهاد خواهد داد یا خیر.
باوجوداین، راکستار مدتی است که گامهای خود را به سوی UGC برداشته است. چشمگیرترین مثال آن، تصاحب Cfx.re، تیم سازنده ماد بسیار محبوب Grand Theft Auto RP FiveM بود.
پیت بیسگن (Pete Basgen)، رهبر بخش بازیها و ورزشهای الکترونیکی آژانس WPP Wavemaker به DigiDay گفت:
من کاملاً معتقدم دلیل این که آنها FiveM را تصاحب کردند، همین است؛ تا یک جهان متاورسی از تجربههای سفارشی و احتمالاً آیتمهای UGC در کنار سیستمی که سازندگان میتوانند در آن درآمد کسب کنند، ایجاد کنند. چنین چیزی، جای خالی گیمینگ را برای بزرگسالانی که از بازیهایی مانند Roblox و Minecraft پیشی گرفتهاند، پر میکند.
چد ماستارد (Chad Mustard)، مدیر عملیات یک استودیوی UGC، یعنی JOGO اضافه کرد:
اگر Rockstar از UGC استقبال کند، به سادگی و به وضوح، مسئله بزرگی است. تقاضای تجربههای سازندهمحور هماکنون عظیم است و چنین چیزی میتواند فرصتهای بسیاری را برای استودیوهایی مثل ما رقم بزند. سودآوری ثابت شده است، مخاطبان وجود دارند و ما آماده ساختن هستیم. این لحظهای است که سازندگان محتوای GTA منتظر آن بودند.
باتوجهبهگفتههای مدیرعامل شرکت Corsair Gaming، احتمالاً این موضوع دلیل احتمالی عرضه زودتر از انتظار GTA VI برای PC باشد. اگر راکستار واقعاً قصد دارد تا روی بخشهای متاورسی بازی تمرکز کند، بهتر است تا آن را تا حد ممکن با مخاطبان بیشتری انجام دهد، بهویژه این که UGC و PC عملاً یک چیز هستند.
به نظر میرسد توسعهدهندگان بیشتری درحال استقبال از محتواهای تولیدشده توسط کاربر هستند. استودیوی Wildcard کاری یکسان را با بازی ARK: Survival Ascended کرد و حتی مادهای پولی را در کنسولها فعال کرد. زمانی که پیشتر با شریک آنها صحبت شد، تخمین میزدند که زمان صرفشده برای محتواهای تولیدشده توسط کاربر، تا انتهای دهه جاری افزایش خواهد یافت.
نظر شما دررابطهبا این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز به اشتراک بگذارید.