ظاهراً شرکت Bandai Namco درحال کاهش نیروی کاری است؛ لغو چندین عنوان

ظاهراً شرکت Bandai Namco درحال کاهش نیروی کاری است؛ لغو چندین عنوان

چند سال اخیر برای صنعت بازی و توسعه‌دهندگان وحشتناک بوده و شرکت باندای نامکو (Bandai Namco) نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. طبق گزارشی توسط Bloomberg، شرکت مذکور با کاهش شغل‌ها و لغو عناوین دردست‌ساخت، به‌دنبال مقابله با «تقاضای ناامیدکننده» است.

با قوانین  سخت‌گیرانه کاری در کشور ژاپن که مانع اخراج‌های بزرگ می‌شود، ظاهراً باندای ناکو از روش‌های «سنتی ژاپنی» برای اجبار داوطلبانه کارکنان به ترک‌کردن شرکت استفاده می‌کند. طبق گزارش، این کار شامل فرستادن کارمندان به «اتاق‌های اخراج» یا به ژاپنی، oidashi beya می‌شود که در آن‌جا کاری برای انجام دادن ندارند و مجبور می‌شوند به‌سرعت در مکانی دیگر کار پیدا کنند. در غیر این صورت، به‌دلیل کمبود بهره‌وری، حقوق پایان کارشان کاهش می‌یابد.

این گزارش ادعا می‌کند باندای نامکو از آوریل سال جاری، تقریباً 200 کارمند را به چنین اتاق‌های فرستاده که تابه‌حال 100 نفر از آن‌ها شرکت را ترک کرده‌اند. همچنین انتظار می‌رود که تعداد بیش‌تری از کارمندان شرکت را در طی ماه‌های آتی ترک کنند.

این «اخراجی‌های اجباری» با لغو چند پروژه نیز همراه است. طبق گزارش، چندین بازی معرفی‌نشده لغو شده‌اند؛ از جمله آن‌هایی که شامل آی‌پی‌های Naruto و One Piece می‌شد. همچنین، ادعا می‌شود عنوانی که توسط نینتندو سفارش داده شده بود کنار گذاشته شده است. در ماه نوامبر سال گذشته، این شرکت ژاپنی تیمی داخلی را تشکیل داد که عمدتاً روی پروژه‌های نینتندویی تمرکز می‌کرد.

سخنگویی از باندای نامکو بیان کرد:

تصمیمات ما برای لغو بازی‌ها بر اساس ارزیابی مفصل شرایط است. ممکن است نیاز باشد برخی از کارکنان مدت مشخصی را منتظر بمانند تا پروژه بعدی به آن‌ها واگذار شود، اما ما با آمدن پروژه‌های تازه، کار را پیش می‌بریم.

هیچ سازمانی مانند oidashi beya در Bandai Namco Studios که برای اجبار افراد به ترک‌کردن داوطلبانه باشد وجود ندارد.

به‌تازگی شرکت Bandai Namco اعلام کرد که به بازی MMORPG شکست‌خورده Blue Protocol پایان می‌دهد و برنامه عرضه غرب آن نیز لغو شده است.

در اوایل سال جاری میلادی، شرکت ژاپنی موردبحث تایید کرد که پس از زیاد 21 میلیون ینی به‌دلیل عملکرد ضعیف یک بازی، چهار عنوان معرفی‌نشده را لغو کرده است. این بازی به‌طور مشخص ذکر نشد، اما احتمالاً Blue Protocol بود.

با این وجود، این شرکت موفقیتی چشمگیری را با بازی Dragon Ball: Sparking! Zero تجربه کرده که در 24 ساعت نخست عرضه، بیش از 3 میلیون فروش داشت.


نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به‌اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید