به‌نظر می‌رسد تیم سازنده بازی Prince of Persia: The Lost Crown پس از فروش ناامیدکننده آن، منحل شده است

به‌نظر می‌رسد تیم سازنده بازی Prince of Persia: The Lost Crown پس از فروش ناامیدکننده آن، منحل شده است

طبق خبرنگاری فرانسوی با نام Gautoz، تیم استودیوی Ubisoft Montpellier که مسئول بازی Prince of Persia: The Lost Crown بود، منحل شده است.

در ویدیوی تازه او، Gautoz مدعی می‌شود که شرکت یوبیسافت (Ubisoft) تصمیم گرفته تا ماه‌ها پس از عرضه بازی در ژانویه، بی‌خیال آن شود. با وجود نقدها و بازخوردهای بسیار خوب، یوبیسافت اشاره کرده بود که این عنوان انتظارات را برآورده نکرد.

با این حال Gautoz ادعا می‌کند کارکنانی که او با آن‌ها صحبت کرده، Lost Crown را «بهترین محصول زندگی من» خواندند. به‌نظر می‌رسد همان منابع امیدوار بودند که تیم سازنده بتواند به‌عنوان یک «منطقه توانبخشی» برای کارکنان خسته و فرسوده‌شده بازی Beyond Good & Evil 2 عمل کند.

سال گذشته، پس از این‌که «ده‌ها» نفر از کارکنان به مرخصی استعلاجی در سال 2022 رفتند، استودیوی Ubisoft Montpellier توسط مقامات فرانسوی تحت بازرسی قرار گرفت. گفته می‌شد که چندین نفر از این کارمندان رهبران تیم بودند و فرسودگی شغلی، دلیل خاص مرخصی آن‌ها ذکر شده است.

ماه‌ها بعد، یوبیسافت ایتسوان تاجنای (Istvan Tajnay)، مدیرعامل سابق شعبه Berlin را برای مدیریت شعبه Montpellier و ارائه «رهبری انسان‌محور» منصوب کرد.

ویدیوی Gautoz همچنین ادعا می‌کند اعضای کلیدی Lost Crown یک دنباله احتمالی را پیشنهاد دادند که Ubisoft آن را رد کرد. یکی از دلایل گفته‌شده این بود که می‌توانست فروش بلندمدت بازی نخست را به‌خطر بیندازد.

پس از رد این پیشنهاد، ظاهراً تیم توسعه‌دهنده دو گسترش‌دهنده را برای Lost Crown پیشنهاد داد. یکی از آن‌ها تایید و عرضه، و دیگری به‌دلیل اولویت‌بندی کار روی سایر پروژه‌ها رد شد.

سال 2024، سالی مشکل‌ساز برای یوبیسافت

انحلال مدعی‌شده تیم سازنده عنوان موردبحث به مشکلات اخیر یوبیسافت می‌افزاید. در سپتامبر، این شرکت بازی Assassin’s Creed Shadows را به سال 2025 موکول و تایید کرد که Star Wars Outlaws به اهداف فروش خود نرسیده است.

یوبیسافت قصد ندارد از هیچ یک از این دو بازی دست بکشد. بازی Star Wars Outlaws در نوامبر به استیم می‌آید و از سوی دیگر Shadows (که طبق گزارش‌ها تیم سازنده برای تاخیرخوردن آن تلاش کرده) هم به امید دستیابی به مخاطبان بیش‌تر، از روز نخست عرضه روی پلتفرم مذکور در دسترس خواهد بود.

در بخش تجاری، به‌دلیل سیاست سه‌روزه بازگشت به دفتر کاری، اخیراً کارکنان در تیم‌های فرانسوی و میلان یوبیسافت نیز دست به اعتصاب زده‌اند.

همچنین، گزارش‌های اخیر حاکی از آن بودند که خانواده Guillemot (مالک یوبیسافت) به‌منظور راهی برای پایدارسازی، به‌دنبال یک همکاری با شرکت Tencent برای خریداری‌شدن آن بودند. بعد از آن، یوبیسافت گفت که «به‌طورمنظم همه گزینه‌های استراتژیک» را بررسی می‌کند و اگر صلاح باشد و زمانش مناسب باشد، اخبار بیش‌تری را به‌اشتراک خواهد گذاشت.

در بیانیه‌ای به رسانه Eurogamer، تهیه‌کننده ارشد بازی موردبحث، یعنی ابدلهال الگس (Abdelhal Elguess) تایید کرد که اکثر تیم Lost Crown به دیگر پروژه‌ها منتقل شده‌اند. او گفت:

حالا Prince of Persia: The Lost Crown در آخر نقشه‌راه خود پس از عرضه با سه به‌روزرسانی محتوای رایگان و یک DLC است که در سپتامبر عرضه شد. ما اکنون روی دردسترس‌گذاشتن بازی برای پلیر‌های بیش‌تر متمرکز هستیم؛ آن به‌تازگی روی استیم عرضه شد و تا زمستان امسال روی Mac در دسترس خواهد بود.

بیش‌تر افراد تیم که روی Prince of Persia: The Lost Crown کار کردند به پروژه‌های دیگر منتقل شده‌اند که از تخصص آن‌ها بهره خواهند برد. می‌دانیم که پلیرها عاشق این برند هستند و یوبیسافت هیجان‌زده است تا تجربه‌های Prince of Persia بیش‌تری را در آینده بیاورد.


نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به‌اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید
۸.۵
نمره سایت
۸۶
متاکریتیک
بازی Prince of Persia: The Lost Crown،عنوانی پلتفرمر که توسط Ubisoft توسعه یافته است
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲
توسعه دهنده: Ubisoft
ناشر: Ubisoft