پیش‌نمایش بازی Windblown

پیش‌نمایش بازی Windblown

 

با اینکه من شخصاً Dead Cells را تجربه نکردم، با تجربه Windblown استودیو Motion Twins من را ترغیب به برگشت به عنوان پیشین خود کرده است. بسیاری از طرفداران Dead Cells نگران این بودند که شاید موفقیت عنوان پیشین یک شانس بوده، اما این استودیو با عنوان جدید خود نشان می‌دهد که به خوبی چه مسیری را باید طی کند. با کریتیک‌لنز همراه باشید تا تجربیات‌مان از نسخه Early Access این بازی را با شما در میان بگذاریم.

 

به طور خوشایندی دم‌دستی

 

 بازی Windblown

اگر شما روگ‌لایک‌های دیگری را بازی کرده باشید، به راحتی با Windblown ارتباط برقرار کرده و از آن لذت خواهید برد. حتی اگر با روگ‌لایک‌ها تجربه‌ای نداشته یا از این سبک لذت نمی‌برید، این عنوان می‌تواند برای شما متفاوت باشد. وجه تمایز این بازی، تجربه آسان و در دسترس بودن آن است. اگرچه شاید هر دست از sبا دست‌های قبل تفاوت چشمگیری نداشته باشد و build crafting پیچیده‌ای مانند Hades در آن نباشد، اما این به بازی یک حس دم دستی (Casual) می‌دهد که در این مورد اصلاً نکته منفی نیست. درهیچ مقطعی از بازی احساس فشار برای انتخاب یک بیلد خاص یا آپگرید مشخص نخواهید کرد. این آزادی عمل به شما اجازه می‌دهد تا هر زمان که تمایل دارید، بازی را شروع کنید بدون آنکه درگیر پیچیدگی‌های مکانیک‌های عمیق شوید.

با این حال، این به معنای بی‌هدف بودن ران‌های شما نیست. در هر ران، دشمن‌ها علاوه بر منابع معمول، خاطره‌های سلاح‌ها را نیز دراپ می‌کنند. با جمع‌آوری منابع کافی در طول ران‌ها، این سلاح‌ها در دسترس شما قرار خواهند گرفت و به تدریج گزینه‌های بیشتری برای سبک بازی خود خواهید داشت

ترکیب سلاح‌های بازی بی‌نهایت سرگرم‌کننده است و با گزینه‌های متعددی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، هر ترکیب تجربه‌ای منحصر به فرد را رقم می‌زند. علاوه بر این، حملات چندضرب بازی به قدری جذاب و متنوع طراحی شده‌اند که یکی از دلایل اصلی تازه ماندن هر ران هستند. این تنوع در سیستم مبارزات تضمین می‌کند که هر بار که بازی را شروع می‌کنید، تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز خواهید داشت.

 

متنوع و سرراست

 Windblown

در هر ران، علاوه بر منابع، دشمن‌ها خاطره‌های سلاح‌ها را دراپ می‌کنند که با جمع‌آوری منابع کافی، این سلاح‌ها در ران‌های بعدی در اختیار شما خواهند بود. ترکیب سلاح‌ها و حملات چندضربتی بازی بی‌نهایت سرگرم‌کننده هستند و با گزینه‌های متعددی که در اختیار دارید، هر ران بازی تازه می‌ماند.

قابلیت Co-op یکی از ویژگی‌های برجسته بازی است که به تازه نگه داشتن تجربه بازی کمک می‌کند. این حالت به شما امکان می‌دهد با دوستان خود به ماجراجویی بپردازید و استراتژی‌های جدیدی را امتحان کنید.

روایت بازی رویکردی ساده و سرراست دارد. اگرچه نباید انتظار داستان عمیق و شخصیت‌پردازی پیچیده‌ای همچون Hades یا Cult of the Lamb را داشته باشید، اما این سادگی به تجربه کلی بازی آسیبی نمی‌زند. در واقع، این سادگی با رویکرد سریع و روان گیم‌پلی همخوانی خوبی دارد.

 

زیبایی مثال زدنی

20241025001735 1

گرافیک هنری بازی مثال‌زدنی است و هر بازیکنی را مجذوب خود می‌کند. از رنگ‌بندی تا طراحی کاراکترها و دشمنان، سخت است که به این جنبه از بازی ایرادی وارد کرد. موسیقی بازی گوش‌نواز و سرگرم‌کننده است، اما در نسخه Early Access نیاز به تنوع بیشتری در آن احساس می‌شود.

 

جای پیشرفت

20241025002902 1

تعادل دشمنان در بازی نیازمند بازنگری است، دشمنان معمولی بسیار ساده هستند، در حالی که باس‌فایت‌ها ناگهان دشواری غیرمنتظره‌ای پیدا می‌کنند. در برخی از زیست‌بوم‌ها، تراکم پایین دشمنان عادی به ریتم گیم‌پلی لطمه می‌زند و با افزایش این تراکم در بازی نهایی میتوان این مشکل را به راحتی حل کرد. بخش‌های Traversal با وجود زیبایی بصری، اغلب بی‌هدف به نظر می‌رسند و می‌توانند ریتم بازی را مختل کنند. همچنین موسیقی در بخش‌های آرام بازی همچنان ریتم تند خود را حفظ می‌کند که با فضای بازی هماهنگی ندارد.

تنها نگرانی جدی درباره آینده این عنوان، به خصوص با توجه به قابلیت‌های Co-op آن، پیشینه استودیو سازنده در قطع پشتیبانی از بازی‌های پیشین خود است که پیش از خرید باید به آن توجه کرد.

 

سخن پایانی

Windblown اضافه‌ای عالی به ژانر روگ‌لایک است و با اعمال تغییراتی جزئی می‌تواند به یکی از نام‌های بزرگ این ژانر تبدیل شود. من به شخصه بی صبرانه منتظر عرضه نسخه کامل بازی خواهم بود.

 

5/5 - (2 امتیاز)