بخش بزرگی از تیم Destiny با تعدیل نیرو مواجه می‌شود

بخش بزرگی از تیم Destiny با تعدیل نیرو مواجه می‌شود

در ادامه تغییرات گسترده در ساختار استودیوهای بازی‌سازی، هم‌اکنون استودیوی «بانجی» (Bungie)، سازنده مجموعه Destiny بار دیگر با موجی از تعدیل نیرو مواجه شده است.

این اتفاق، دوباره توجه‌ها را به وضعیت داخلی این استودیو و نقش آن در برنامه‌های بلندمدت «سونی» (Sony) جلب کرده است. پشتیبانی از Destiny به پایان رسیده و به نظر می‌رسد Marathon عملکرد چشمگیری ندارد. آینده این استودیو چگونه خواهد بود؟


افراد بسیاری از تیم Destiny اخراج می‌شوند

به گزارش کریتیک‌لنز و به نقل از GamingBolt، پیش‌تر گزارشی مبنی بر کاهش نیروی کاری بانجی منتشر شده بود که دومین تعدیل نیرو پس از اخراجی‌های گسترده دو سال گذشته محسوب می‌شود. هم‌اکنون رئیس استودیوهای پلی‌استیشن، «هرمن هالست» به این خبر واکنش نشان داده است. به نظر می‌رسد این تعدیل نیرو بخش بزرگی از تیم Destiny و همچنین تعدادی از اعضای تیم Marathon را تحت تأثیر خواهد داد. علاوه‌براین، تیم‌هایی که در شرکت «سرگرمی‌های تعاملی سونی» (Sony Interactive Entertainment) حضور داشتند و نقش پشتیبان برای این استودیو ایفا می‌کردند، با کاهش نیروی کاری مواجه خواهند شد.

طبق گفته هالست، این تصمیم پس از «مدت‌ها گفت‌وگوهای بسیار و بررسی‌های دقیق» اتخاذ شده است. او بیان کرد:

در طول چند ماه گذشته، با تیم مدیریتی بانجی، مسیر بلندمدت استودیو، اولویت‌های توسعه، منابع موردنیاز و نقش آن‌ها را در مجموعه استودیوها و پروژه‌هایمان بررسی کردیم. پیش از این‌که به این نتیجه برسیم که کاهش نیرو برای هماهنگ‌سازی منابع استودیو با اولویت‌های فعلی و اهداف بلندمدت ضروری است، گزینه‌های مختلفی را موردبازبینی قرار دادیم.

هالست با تحسین مجموعه، اظهار داشت بانجی پس از آخرین به‌روزرسانی محتوای Destiny 2 وارد «دوران تازه‌ای» خواهد شد. مشخص نیست منظور او پروژه‌ای تازه است یا چیز دیگر. طبق گزارش‌هایی که پیش از این اعلامیه منتشر شده بودند، ظاهراً Destiny 3 در دست ساخت قرار ندارد.

سونی در مورد Marathon بیان کرد که جزو مهمی از آثارش محسوب می‌شود. هالست نیز مدعی شد که پس از پایه مستحکمی که با فصل‌های 1 و 2 بازی بنا شد به پشتیبانی این استودیو و کارشان روی پروژه‌ای آزمایشی آینده ادامه خواهد داد. گفته شده که صحبت راجع به این پروژه‌های آزمایشی فعلاً زود بوده اما شرکت نسبت به «خلاقیت و فرصت‌های پیش‌رو» ابراز امیدواری کرده است. شاید نسخه‌های فرعی یا چیز کاملاً تازه‌ای در کار باشد. قطعاً دیدن پروژه آینده استودیوی موردبحث جالب خواهد بود؛ به‌ویژه با توجه به این‌که Marathon هنوز عملکرد چشمگیری در استیم نداشته و به رکورد بالای بازیکنان هم نرسیده است.

هالست راجع به نیروهای تعدیل‌شده نیز گفت:

ما در حال ارائه حمایت‌های انتقالی هستیم و در صورت امکان تلاش می‌کنیم فرصت‌هایی در SIE و شبکه جهانی استودیوهایمان برای آن‌ها پیدا کنیم.

این موضوع، مشابه اتفاقی است که تقریباً دو سال پیش افتاد؛ زمانی که 155 موقعیت شغلی از بانجی در پلی‌استیشن ادغام شد و در نهایت استودیوهایی نظیر «تیم‌ال‌اف‌جی» (teamLFG) شکل گرفتند.

متأسفانه این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که صنعت بازی در سال‌های اخیر با موج‌های متعددی از اخراح و بازسازی ساختار روبه‌رو بوده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای هماهنگ‌سازی هزینه‌ها و پروژه‌ها، دست به تغییرات گسترده زده‌اند.

طی ماه‌های گذشته، روند تعدیل نیرو در ساتودیوهای مختلف به یکی از مهم‌ترین موضصوعات این صنعت تبدیل شده است. تنها چند هفته پیش، گزارشی مبنی بر تعدیل نیروی گسترده در ایکس‌باکس منتشر شد که بسیاری از استودیوها را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین، ظاهراً «نینجا تئوری» (Ninja Theory)، «دابل‌فاین» (Double Fine) و «کامپالشن گیمز» (Compulsion Games) در حال مذاکره برای جلوگیری از تعطیلی هستند.

افزایش هزینه‌های توسعه، طولانی‌تر شدن چرخه ساخت بازی‌ها و فشار برای سودآوری پروژه‌های آنلاین، از جمله عواملی هستند که از دلایل اصلی این موج‌های گسترده محسوب می‌شوند. به‌طور کلی، موج اخراج‌ها در صنعت بزای دیگر یک اتفاق مقطعی محسوب نمی‌شود و به روندی تبدیل شده که به نظر می‌رسد همچنان ادامه‌دار است. هم‌اکنون باید صبر کرد و دید که آینده بانجی چگونه خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید