توسعهدهنده بازی STALKER 2، یعنی استودیوی GSC Game World، در ابتدا تصور میکرد که یک نسخه Xbox Series S از این اثر غیرممکن خواهد بود، اما درحالحاضر فکر میکند که هر عنوانی میتواند با بهینهسازی مناسب، روی سیستم مذکور اجرا شود.
در مصاحبهای تازه با رسانه Windows Central، استودیوی GSC Game World دربره کنسول ضعیفتر نسل کنونی صحبت کرد و گفت در ابتدا تصور میکردند بهدلیل مکانیکهای بسیار و سختافزار پایینتر کنسول نسبت به دیگر سیستمها، نسخه Xbox Series S این بازی غیرممکن خواهد بود. اما درحالیکه استودیو شروع به بهینهسازی و اضافه ویژگیهای تازه برای استریم اطلاعات کرد، آنها هر مگابایت از هر تکه از محتوای سیستم را که توانستند، فشرده و در نهایت ساخت این نسخه از بازی را امکانپذیر کردند.
بهدنبال این تجربه، سازنده STALKER 2 باور دارد که همه بازیهای مدرن میتوانند با بهینهسازی مناسب، روی Xbox Series S اجرا شوند. همچنین، این تجربه مهارت بهینهسازی استودیو را افزایش داد و به نسخه PC بازی منفعت بخشید، عملکرد آن را بهشدت افزایش و سیستم موردنیاز حداقلی را کاهش داد که تقریباً برای یک عنوان تازه، کمتر از حد انتظار محسوب میشود.
استودیوی موردبحث راجع به عرضه کنسول STALKER 2 صحبت و تایید کرد که با نرخ فریم 60 اجرا میشود و در طول گیمپلی افت کوچکی تا محدودی بالای 50 فریم و افتهای بزرگتری در سناریوهای روایی دارد که تاثیری روی تجربه نمیگذارد، اما امیدوار هستند که یا تا قبل از عرضه یا پس از آن، بازی را بهینهتر کنند. روی Xbox Series S، سازندگان تصمیم گرفتند تا با نرخ فریم 30 پیش بروند؛ هرچند قادر به دستیابی به فریم 60 بودند، اما ثباتی نداشت. با این وجود، GSC Game World یک حالت Performance را امکانپذیر میداند؛ با این وجود مشخص نیست که در روز عرضه در دسترس خواهد بود یا خیر.
لازم به ذکر است که گفته شده بازی STALKER 2 پس از عرضه Ray Tracing سختافزاری، مادهای کراسپلتفرمی و بخش مولتیپلیر دریافت میکند. این عنوان در تاریخ 30 آبان (20 نوامبر) برای رایانههای شخصی، ایکسباکس سریز ایکس و ایکسباکس سریز اس منتشر خواهد شد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.