بازی STALKER 2 پس از عرضه Ray Tracing سخت‌افزاری، مادهای کراس‌پلتفرمی و بخش مولتی‌پلیر دریافت می‌کند

بازی STALKER 2 پس از عرضه Ray Tracing سخت‌افزاری، مادهای کراس‌پلتفرمی و بخش مولتی‌پلیر دریافت می‌کند

بالاخره پس از چندین تاخیر، بازی STALKER 2 در تاریخ 30 آبان (20 نوامبر) عرضه خواهد شد. هم‌اکنون تیم توسعه در استودیوی GSC Game World مشغول پولیش‌کردن بازی تا جای ممکن است، اما علاوه بر این، آن‌ها برنامه‌ای برای پشتیبانی پس از عرضه بازی دارند که شامل به‌روز‌رسانی‌های رایگان و گسترش‌دهنده‌های داستانی معرفی‌شده می‌شود.

خبری نیز مبنی بر اجراشدن این بازی با نرخ فریم 25 منتشر شده بود که بعدتر اصلاح گردید و گفته شد که عنوان مذکور با نرخ فریم 35 اجرا می‌شود، اما تیم Xbox درحال کمک به بهینه‌سازی است و هنوز جا برای بهینه‌سازی وجود دارد.

همچنین، پس از انتشار بازی STALKER 2 سه ویژگی بزرگ معرفی خواهند شد. نخستین آن، یک ویژگی فنی است؛ یعنی ری‌تریسینگ (Ray Tracing) سخت‌افزاری که تهیه‌کننده ارشد این عنوان، اسلاوا لوکیاننکا (Slava Lukyanenka) به رسانه Wccftefh گفته به‌نظر نمی‌رسد برای 20 نوامبر آماده باشد.

او بیان کرد:

ما ری‌تریسینگ نرم‌افزاری را خواهیم داشت. ری‌تریسینگ سخت‌افزاری بسیار برای ما زود است، اما در حال آزمایش با آن هستیم. در تلاشیم تا در روز عرضه آن را داشته باشیم، اما بسیار بعید است که در روز عرضه آن را دریافت کنید. اما NVIDIA DLSS وجود خواهد داشت.

لوکیاننکا احتمالاً اشاره به ویژگی Lumen موتور Unreal Engine 5 دارد که از تکنیک ری‌تریسینگ نرم‌افزاری استفاده می‌کند و می‌تواند به‌صورت اختیاری توسط سخت‌افزار افزایش و تقویت داده شود.

دو ویژگی دیگری که پس از عرضه به بازی STALKER 2 می‌آیند شامل ماد‌های کراس‌پلتفرمی و مولتی‌پلیر می‌شود. لوکیاننکا و متخصص روابط عمومی، زاخار بوچاروو (Zakhar Bocharov)، به‌صورت مفصل راجع به مادها صحبت و اشاره کردند که مدت زیادی طول نخواهد کشید تا پلیرها به این قابلیت دسترسی پیدا کنند.

لوکیاننکا گفت:

STALKER یک مجموعه شناخته‌شده است نه‌تنها به‌خاطر بازی‌ها بلکه به‌خاطر پشتیبانی از سوی جامعه ماد که برای 15 سال گذشته رشد کرده است و ما واقعاً نمی‌خواهیم که این افراد را رها کنیم. به‌همین خاطر پس از عرضه،‌ نمی‌توانم بگویم دقیقاً چه زمانی، اما می‌خواهیم تا جای ممکن نزدیک به تاریخ عرضه عمل کنیم، پشتیبانی رسمی ماد را خواهیم داشت. ما درحال آماده‌کردن نوآوری‌های تازه برای سال بعد هستیم. در تلاشیم تا  از هر دو PC و کنسول پشتیبانی کنیم.

بوچاروو نیز بیان کرد:

بله، ما در واقع هم‌اکنون از مادها با Mod.io در سه‌گانه اورجینال پشتیبانی می‌کنیم. نمی‌توانم تایید کنم که آیا Mod.io برای STALKER 2 خواهد بود یا چیز دیگر، اما مسئله این است که صحنه مادینگ اکنون تقریباً شبیه غرب وحشی می‌ماند و شما باید فایل‌ها را دانلود کنید، فایل‌ها را جایگزین کنید و غیره، پس می‌خواهیم که آن را سازمان‌یافته کنیم. ما در حال کاوش هستیم و مشغول آن هستیم و می‌خواهیم که آن را تا جای ممکن نزدیک به عرضه انجام دهیم، اما نمی‌توانیم ضمانت کنیم که در روز عرضه خواهد بود، ولی در حال تلاش هستیم که به‌موقع حاضر باشد.

اطلاعات بسیاری درباره مولتی‌پلیر این اثر دریافت نشد. استودیوی GSC Game World همیشه می‌گفت که مولتی‌پلیر را پس از عرضه اضافه می‌کند و حالا به‌نظر می‌رسد که هنوز چنین است.

بوچاروو گفت:

قرار است که یک به‌روزرسانی پس از عرضه باشد. اما برای حالا داریم بخش تک‌نفره را تا حد ممکن پولیش می‌کنیم. هرچیزی که مربوط به مولتی‌پلیر است احتمالاً به فاز پس از عرضه ما مربوط می‌شود، پس فعلاً خبری راجع به آن نداریم.

باید برای اطلاعات بیش‌تر صبر کنیم. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، پس از عرضه بازی STALKER 2 مدت کوتاهی تا انتشار آن‌ها نخواهد بود.


نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیک‌لنز به‌اشتراک بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید