به گزارش کریتیکلنز، فناوری PSSR در PlayStation 5 Pro بهسرعت در حال توسعه است، اما حتی اجرای قوی آن در برخی بازیهای اخیر، از جدیدترین نسخهی این ارتقادهندهی تصویر (upscaler) بهره نمیبرد.
طبق گزارشهای منتشرشده در انجمن ResetERA، بازی Kingdom Come: Deliverance II که در اوایل این ماه منتشر شد، از نسخهی 9.60 این فناوری استفاده میکند. درحالیکه این شماره نسخه نشاندهندهی پیشرفتهای مداوم در فناوری PSSR است، یک توسعهدهندهی معتبر تأیید کرده که نسخهی 9.60 جدیدترین نسخهی این فناوری نیست. بااینحال، این فرد نتوانست اطلاعات بیشتری ارائه دهد، زیرا نیاز به بررسی تغییرات احتمالی در توافقنامههای محرمانگی (NDA) مربوط به این فناوری داشت.
چند روز پیش، این توسعهدهنده اطلاعات جالبی دربارهی سازگاری فناوری PSSR با بازیهای ساختهشده بر پایهی Unreal Engine 4 ارائه داد. طبق گفتهی وی، بازیهایی که از UE4 استفاده میکنند، بهصورت پیشفرض تنها از نسخهی اولیهی فناوری PSSR پشتیبانی میکنند. ازآنجاکه Epic Games دیگر بهروزرسانی رسمی برای UE4 ارائه نمیدهد، توسعهدهندگان برای استفاده از نسخههای جدیدتر فناوری PSSR باید بخشهایی از کد Unreal Engine 5 را بهصورت دستی به UE4 منتقل کنند.
این مسئله توضیح میدهد که چرا برخی بهروزرسانیها برای اجرای نسخههای جدیدتر فناوری PSSR زمانبر بوده و چرا برخی بازیها ممکن است هرگز از نسخههای جدید پشتیبانی نکنند. فرایند backporting نیازمند زمان و منابعی است که همهی تیمهای توسعه در اختیار ندارند.