ممکن است تا عرضه عنوان بعدی مجموعه Metro استودیوی 4A Games زمان زیادی باقی مانده باشد، اما تا آن موقع، طرفداران میتوانند منتظر بازی Metro Awakening از سوی استودیوی Vertigo Games باشند. این بازی که پیشدرآمدی بر عناوین اصلی آن محسوب میشود، توسط دمیتری گلوخووسکی (Dmitry Glukhovsky)، نویسنده رمانهای Metro نوشته شده و روی شخصیت Dr. Serdar در سال 2028 تمرکز دارد که در متروی شهر موسکو درحال جستوجو برای همسرش است.
در پست تازهای از PlayStation Blog، مارتین د رونده (Martin De Ronde)، کارگردان خلاق و کارگردان بازی، سمار لویی (Samar Louwe)، چند تصویر تازه بههمراه توضیحاتی راجع به گیمپلی بازی ارائه دادند. د رونده با وعده «اکشن بسیاری از متروی کلاسیک» گفت از آنجایی که «شخصیت اصلی ما لزوماً یک متخصص مبارزات نیست»، مبارزات کندتر از مجموعه اصلی خواهد بود.
استودیوی 4A Games با ارائهدادن Assetها، در توسعه این بازی کمک کرده است. این Assetها یا بهطور مستقیم استفاده شدند یا بهعنوان مرجعی برای «اطمینانحاصلکردن از اینکه بازی جوری باشد که باید باشد» صرف شدند؛ زیرا اتفاقات بازی پیش از عنوان Metro 2033 رخ میدهد. د رونده خاطرنشان میکند: «ما تقریباً از نظر اینکه ظاهر چطور خواهد بود بهقبل بازمیگردیم، X سال پیش از اتفاقات عناوین اصلی مجموعه.»
در رابطه با مهمات، پلیرها دائماً مراقب و نگران خواهند بود. آقای لویی گفت راجع به آن:
ما این محیط زیبا را داریم، ما این جهان زیبا را داریم، هنر ما اطمینان ساخته که جزییاتی برای اکتشاف وجود داشته باشد. اما شما به یک دلیل هم برای اکتشاف نیاز دارید. و دلیل اصلیای که هر گوشه و کنار را بگردید، یافتن گلوله است.
با این وجود، شما همیشه خشابهای پر را پیدا نخواهید کرد، اما آن تیرهای کمی هم که مییابید میتوانند تغییر بزرگی را بر اساس سبک بازی شما ایجاد کنند. تیم توسعهدهنده هم این تیرها را بهصورت تصادفی پراکنده نکرده است و اطمینان حاصل کرده که «مقداری روایت محیطی راجع به اینکه آن مهمات چطور به آنجا راه پیدا کرده و چیزی که سبب تخیلپردازی شما شود» نیز وجود داشته باشد.
فلسفهای که ما برای این در نظر گرفتهایم این است که اگر همه جا را بگردید، احتمالاً تیرهای کافی برای عبور از قسمتهای مبارزات خواهی داشت. اگر شما به مسیر بحرانآمیز نگاه کنید، احتمالاً باید تیرانداز خوبی باشید. و اگر اصلاً دنبال چیزی نگردید، اوقات سختی را خواهی داشت. البته که شما همیشه میتوانید یه مخفیکاری اتکا کنید. اگر در این موضوع موفق باشید، مخفیکاری همیشه یک گزینه است.
پلیرها این انتخاب را خواهند داشت تا بهصورت فیزیکی پشت اشیا پنهان شوند و حتی از سوراخها برای مشاهده تهدیدات استفاده کنند.
بازی Metro Awakening اواخر سال جاری میلادی برای PlayStation VR2، متا کوئست 2 و 3 و Steam VR عرضه میشود. بهزودی برای اطلاعات بیشتر درمورد چگونگی عملکرد بازی روی سختافزار سونی، بهخصوص ویژگی ادپتیو تریگر (Adaptive Trigger) گوشبهزنگ باشید.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با کریتیکلنز بهاشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt